דיון סוער התקיים אמש (שני)במליאת הכנסת סביב הצעת חוק שמבקשת להרחיב את ההגדרה של "עציר ביטחוני". השיא הגיע כאשר יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון התייחסה להצעת החוק של ח"כ שרון גל בנושא עונש מוות למחבלים ואמרה "כל דפוק מביא הצעה ואתם מתיישרים". 
בשלב הזה סגן יו"ר הכנסת ח"כ יואל חסון שניהל את הישיבה, ביקש מח"כ גלאון לחזור בה מדבריה ומשזו סירבה ביקש ממנה לרדת מן הדוכן. ח"כ גלאון סירבה והורדה בכוח על ידי הסדרנים. במהלך הדברים נשמעו צעקות ומחאות מקרב חברי הכנסת של מרצ וכולם הוצאו מהאולם לאחר שנקראו לסדר שלוש פעמים.
ח"כ שרון גל הגיב ואמר: "כשהייתי ילד לימדו אותי שיש לכל אחד את הזכות לבחור ממי להיעלב ובמקרה הזה אני לא נעלב ממי שעורכת כאן טקס מביש שקוראת עדויות של שוברים שתיקה, שקוראת לסמן בחוק מוצרים של יהודים, ועוד. לאחרונה אמרה ח"כ גלאון שהיא וחבריה לא צריכים לקחת אחריות על כל איש שמאל כמו גרבוז וקוטלר, ומה שראינו כאן היום זה השמאל הנאור והליברלי". ח"כ גלאון השיבה: "זו הייתה מחמאה על מה שאני חושבת עליך".


"מה שראינו כאן היום זה השמאל הנאור והליברלי". שרון גל

גלאון לבנט ומגל: "גם החברים שלכם עצורים לפעמים על עבירות ביטחון"

במהלך הדיון שהתקיים לפני הסערה אמר ח"כ באסל גטאס: "החוק הזה מיותר, אנחנו זוכרים שהרבה עבירות פליליות במהותן כל ההתנהלות של המשטרה הייתה כאילו מדובר בעבירה על רקע לאומני. כשזה ערבי מול יהודי לכל דבר יכולים להקנות אופי לאומני. יש לכם בסל החוקים כל כך הרבה חוקים דרקוניים למה צריך גם את החוק הזה?". 
ח"כ שרון גל אמר בדיון כי  "אני למדתי ביומיים האחרונים מהם שטיקים פוליטיים מהדרג העליון. בשבת היה רוב בוועדת שרים לחקיקה בעד ההצעה לעונש מוות למחבלים, כי השרים בחרו להצביע לפי צו מצפונם. הציבור אמנם לא רואה מה קורה בוועדת שרים אבל כאן יש הרבה מצלמות מסביב. 87% מהציבור בעד חוק עונש מוות לרוצחים השפלים האלה". 
ח"כ זהבה גלאון פנתה לחברי הכנסת מהבית היהודי ואמרה: "אני רוצה לפנות לינון מגל ונפתלי בנט ולהזכיר שגם החברים שלכם עצורים לפעמים על עבירות ביטחון"
ההצעה עצמה מבקשת להרחיב את ההגדרה "חשוד בעבירת ביטחון" במסגרת ההסמכה לקבוע הוראות מיוחדות לעניין החזקת עצורים החשודים בעבירות אלה בנושא הפרדה בין עצורים לאסירים ובנושא תנאי המעצר. 39 תמכו בהצעה ושמונה התנגדו. ההצעה תועבר לוועדת חוקה להמשך טיפול.