סערת התפרעות אוהדי בית"ר ירושלים ומספר חברי הליגה להגנת יהודים ביציעים בבלגיה, ממשיכה לשטוף את הרשת וגררה אליה גם את הפוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית.



דיון רשתי מעניין התקיים בין חבר הכנסת יואל רזבוזוב (יש עתיד) ושרת הספורט, מירי רגב, אשר נחשבת גם לתומכת הקבוצה ובעבר אף כתבה כי היא יושבת עם חברי לה פמיליה ומכירה אותם. אמש פנה ח"כ רזבוזוב ליועץ המשפטי לממשלה שיבחן האם ניתן להוציא את הארגון אל מחוץ לחוק ואף הישווה אותו לארגון טרור.



רגב עצמה טענה כי רזבוזוב צריך לחזור בו ולא לכנות את "לה פמיליה" ארגון טרור, למרות שגינתה בפה מלא את התנהגות האוהדים במהלך הסופ"ש: 


"לא יעלה על הדעת שח"כ מתבטא בצורה חסרת אחריות ומכתים קבוצה שלמה. עם כל הכבוד לח"כ רזבוזוב שילמד קודם, מהו ארגון טרור. את הטיפול בארגון טרור נשאיר למדינת ישראל ולזרועות הבטחון. אנחנו, משרד התרבות והספורט ביחד עם המשטרה, נתעסק בפורעי חוק ובבריוני ספורט. אין שום סיבה להכתים קבוצה שלמה.

"כפי שאמרתי הצוות הבין משרדי שהקמתי יגיש תוך 30 יום את מסקנותיו לפי המדיניות שהתוותי: אכיפה, הרתעה ושימור החוויה הספורטיבית. הוועדה תביא לשולחני את המלצותיה עם פתרונות אופרטיביים וממשיים לביצוע עד לפתיחת העונה באוקטובר. כמו כן אני מתכוונת לזמן מפגש את כל ראשי חוגי האוהדים, ביחד עם הצוות הבין משרדי לפני פתיחת העונה. פגישה, שבמסגרתה יוחלט על האמנת אוהדים בכל הנוגע להתנהגות הולמת במגרשי הכדורגל.

רזובוזוב עצמו צירף תמונה מפורסמת של רגב עם שני צעירים, אחד מהם עם דיוקן של הרב כהנא ז"ל.



"אני יודע שלשנינו יש אינטרס משותף - למגר את תופעות האלימות בספורט הישראלי. אני יודע זאת כי בשיחות בינינו אמרת לי שגם את סולדת ומתנגדת לכל גילויי האלימות, הגזענות של חברי ארגון "לה פמיליה". חבל לי שרק מחשש ושיקולים של פריימריז את מסרבת לבצע מהלך אמיץ שיציל את הספורט בישראל ואת אוהדי הכדורגל השפויים שהפסיקו להגיע למגרשים בגלל אותו קומץ מאורגן. אני מזכיר לך שיש מתפקדי ליכוד שלא לוקחים חלק בארגון "לה פמיליה" ומצפים ממך לפעול.


"אני שואל אותך כבוד השרה: האם את באמת חושבת שארגון אשר יוזם פעילות שכוללת תהלוכות ושירים גזעניים, התפרעות במרחב הציבורי, עימותים אלימים כלפי קבוצת האוהדים יריבה, השלכת אמצעי לחימה שגרמו לפגיעה פיזית בראשו של ניקולה פונטו, שוער שארלואה, זריקת אבוקות וחזיזים לזירת המשחק, הנפת דגל כ"ך, שקרו במשחקה של בית"ר ירושלים בבלגיה לא צריך להיקרא התאחדות בלתי מותרת?

"האם הצתת מתקן האימונים בבית וגן, הנפת שלטים בדבר "בית"ר טהורה לעד" ותקיפת אוהדי ספורט על רקע תמיכה בקבוצה יריבה, או השתייכות ללאום אתני אחר, הן דרכי ביטוי לגיטימיות לדעתך בספורט הישראלי? ארגון "לה פמיליה" פועל מתוך מניעים של שנאה, גזענות ולאומנות. את זה צריך להפסיק".

רזבוזוב הוסיף וכתב: "ראיתי את ההתנהגות של אוהדי שארלואה במשחק והיא פסולה וחמורה. אני הראשון למחות כנגד אנטישמיות, אבל הספורט הישראלי הוא קלף הסברתי טוב ביותר שיש לנו כמדינה מוקפת באויבים ומתנגדים שמחרימים אותנו. לכן, אם גם הקלף הזה יהיה לרעתנו, נמצא את עצמנו בחרם בינ"ל מסוכן עוד יותר ממה שאנחנו נמצאים בו כיום.

לסיכום כתב: "מירי חברתי, הגיע הזמן למעשים, די לדיבורים, כבר הוקמו מספיק צוותים וועדות. למה לך עוד צוותים, עוד דיונים ועוד שיחות סרק שבסוף יגיעו לאותה מסקנה – יש למגר את האלימות מהספורט, ומיד! (לא באוקטובר). הציבור בישראל וקהל האוהדים זקוק לך חזקה ואמיצה כנגד התופעות המכוערות והפושעות של ארגון "לה פמיליה". בכל העולם ממגרים אלימות על ידי הפעלת כוח משפטי ומשטרתי. כך עשה בית המשפט בשבוע שעבר כנגד אותו חוליגן שתקף את ערן זהבי בדרבי התל אביבי, וכך יש לעשות גם במקרה הזה.