בתום דיון החרום שקיימה הערב (ראשון) בבית אל קיבלה מועצת האיחוד הלאומי החלטה הדורשת מנציגיה בכנסת להתחיל ולנקוט סנקציות קואליציוניות במדרג עולה עד לשינוי מדיניות הממשלה.

בהודעת הסיכום של הדיון נאמר כי סקירת הנתונים בפני המועצה מצביעה על מדיניות חמורה של הקפאה מוחלטת של התכנון והמכרזים, ושל האטה משמעותית בבניה בירושלים וביהודה ושומרון. לצד זאת מאפשרת מדיניות הממשלה בניה מאסיבית של הפלשתינים וקביעת עובדות חמורות בשטח ובמקביל הורסת בתים בהתיישבות.
הממשלה, אומרת מועצת האיחוד הלאומי, ממשיכה גם לפגוע  בריבונות הישראלית בהר הבית, להגביל עליית יהודים להר ולפגוע בזכותם במקום הקדוש ביותר לעם היהודי.

"לפני ארבעה חודשים התקיימו בישראל בחירות ונבחרה ממשלה שקיבלה מנדט ברור מהעם ליישם מדיניות לאומית וימנית מובהקת. לממשלה נבחרת אסור למעול באמון הציבור ואם היא חלילה עושה זאת היא מאבדת את זכות קיומה", נאמר בהודעה. 
מועצת האיחוד הלאומי דורשת על כן מראשיה, עוד בטרם הריסת הבתים בבית אל, להתחיל ולנקוט סנקציות קואליציוניות במדרג עולה עד לשינוי מדיניות הממשלה, חידוש התכנון והבניה בירושלים וביהודה ושומרון, הפסקת ההריסות ופעילות נחושה ונמרצת להסדרת מעמדה של הבניה שטרם הוסדרה בהתיישבות. 
"מפלגת האיחוד הלאומי חרתה על דגלה את השמירה על ארץ ישראל ואת פיתוח ההתיישבות בכל חלקיה", נאמר בהודעת הסיכום.