יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פתח היום (שני) את ישיבת הסיעה ותקף, כצפוי, את ראש הממשלה בנימין נתניהו והתנהלותו במשך החלק הראשון של הכנסת בקדנציה הנוכחית. כזכור, הכנסת יוצאת בשבוע הבא לפגרה לאחר מושב סוער.



"עברו שלושה חודשים מאז שקיבלנו החלטה לא פשוטה לעבור לאופוזיציה", אמר ליברמן והוסיף: "ישראל ביתנו הפכה למפלגה הדומיננטית ביותר בכנסת האחרונה בהרבה נושאים, אני שמח שכל אלו שחשבו שישראל ביתנו תיעלם ותיאלם, התבדו. לא מעט החלטות והצעות חוק שהעלנו במרוצת הקיץ הפכו למרכז ההתעניינות התקשורתית והפוליטית. יש כמה החלטות בנושא הצטרפות לקואליציה, הצעות חוק שונות וכו'. גם זה שרוברט אילטוב בוועדה למינוי שופטים זוהי הצלחה.

ממשלת נתניהו זאת טיסה לשום מקום, אם אתם שואלים אותי, הקואליציה וראש הממשלה מובילים . הדוגמא הכי טובה היא ועדת לוקר, שהוא מינה בעצמו. ועדה עם חשיבות עליונה לאור כך שצה"ל פועל הרבה שנים ללא תוכנית רב שנתית וגם דחייה של התקציב על ידי אישור ממשלה, לא ברור איך הוא מתכוון לשלב את הדוח הזה בתקציב המדינה. זוהי הדוגמא הכי טובה איך לא מטפלים במדינת ישראל. אין פה קואליציה ואופוזיציה, אבל עצם העובדה שזאת ההתייחסות לדוחות בנושא של צה"ל, אלו הם דברים חסרי תקדים.

"ראש הממשלה צריך להבין - או שיש לו ממשלה, או שיש קן של צופים. נותן הצהרות בוטות וחד משמעיות בלי דיון בקבינט. זוהי ממשלה חסרת אחריות. בראש ובראשונה לא באתגר הביטחוני ולא בתקציב המדינה. כל התשובות מצויות בדוח לוקר, אבל גם טיפול בירי הרקטות. חוסר היכולת להתמודד עם האתגרים הביטחוניים, כמו ויתור מוחלט על נושא העלייה והזלזול בנושא זה, ביטול החלטות הגיור והשיוויון בנטל. כל הדברים האלה מדברים בעד עצמם. לממשלה הזאת אין יעדים חוץ מלשרוד בכל מחיר. רצוי שהיא תוחלף כמה שיותר מהר.

בנושא החוק הנורבגי אמר: "מי שיילך לארכיון ויסתכל על מצע הבחירות שלנו, יגלה את החוק הזה שם. נכון שזה לא אותו החוק כמו שאנחנו חלמנו עליו, אבל זה יותר טוב מכלום. האויב הגדול של הטוב הוא הטוב ביותר. גם מתווה הגז, במידה ויגיע לדיון ביום רביעי, אנחנו נעשה דיון ונחליט".