מליאת הכנסת אומנם אמורה לצאת היום (רביעי) לפגרת הקיץ, אולם על סדר יומה העמוס עשרות הצעות חוק, ובראשן ״חוק ההזנה בכפייה לאסירים ביטחוניים״, שהדיון בה אמור להימשך זמן רב ואף עשוי לגלוש ליום חמישי, וייתכן כי מעבר לכך. לחוק השנוי במחלוקת, שסיעות האופוזיציה וארגוני זכויות אזרח, ובראשם ארגון רופאים למען זכויות האדם, מתנגדים לו בתוקף, הוגשו 1,700 הסתייגויות. אם הן לא יוסרו ויהיה צורך לדון ולהצביע על כולן, הדיון יימשך למעלה מ-100 שעות (!) ההערכה היא כי בשלב מסוים תסיר האופוזיציה חלק מההסתיירויות.
 
נושא נוסף שיובא היום לאישור סופי של מליאת הכנסת הוא ״החוק הנורווגי הקטן״, המאפשר לשר או סגן שר אחד מכל מפלגה להתפטר מהממשלה ולאפשר לבאים אחריהם ברשימה להיכנס לכנסת. אתמול הוחלט בוועדת חוקה, חוק ומשפט, שהכינה את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, כי תהיה זו הוראת שעה, שתפוג עם פיזור הכנסת ה-20. כמו כן מסתמן כי החוק יחול על כל הסייעות, ללא יוצא מן הכלל ובאופן זהה, ולא רק על סיעות בנות 12 ח"כים, לכל היותר, כפי שנקבע תחילה.
 
ח״כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה אתמול בדיון בוועדת החוקה כי ״הניסיון להפוך את החוק הנורווגי הקטן להוראת שעה מעיד כי מדובר בחוק פרסונלי ואינטרסנטי, הנועד לסדר ג׳ובים בכנסת למועמדים שלא נבחרו. האופן שבו תכננו חברי הממשלה לשנות חוק יסוד מעידה על הקלות הבלתינסבלת שבה הם מתייחסים לשיטה הפרלמנטרית הישראלית״.