תקציב המדינה יובא לדיון בישיבה מיוחדת של הממשלה ביום רביעי וכבר היום (שני) מסתמנות התנגדויות במערכת הפוליטית.
למרות שהאוצר עמל על תקציב שמיועד לצמצום הוצאות עליהן הוסכם בהסדרים הקואליציוניים, המסתכמות בכ-8 מיליארד שקל, מדובר בתקציב שמעורר התנגדויות. 
 
גורם המקורב לשר האוצר, משה כחלון, אמר כי השר מודע לכך שמדובר בתקציב שיתקבל בהתנגדויות חזקות. המערכת הפוליטית מגלה התנגדויות ובין המתנגדים שר החינוך, נפתלי בנט, ושר הכלכלה, אריה דרעי.

התנגדות לתקציב המוצע צפויה מכיוונו של שר הכלכלה בשל הסירוב לבטל את המע"מ על מוצרי יסוד ובכלל זה מים וחשמל. ההתאמות התקציביות פוגעות בעיקר בתקצב החינוך, שאמור להפסיד 983 מיליון שקל, זאת  בנוסף לדחיית יום חינוך ארוך ושיעורי ההעשרה. במסגרת קיצוץ זה, 263 מיליון יקוצצו מתקציב ההשכלה הגבוהה.
יו"ר השלטון המקומי וראש עריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, הביע את מורת רוחו מהקיצוץ בתקציב החינוך ואמר כי יוקטן תקציב החינוך ולא תפחת הצפיפות בכיתות, לא יפתחו את שנת הלימודים. 

הקיצוץ בתחבורה - על חשבון התחבורה הציבורית
 
נפגע נוסף מקיצוצי התקציב הוא משרד התחבורה שיפסיד 220 מיליון שקל מתקציבו, באותו חלק שמיועד למימון התחבורה הציבורית. עם זאת שר התחבורה, ישראל כ"ץ, טרם הביע את התנגדותו.
התנגדות לתקציב עשויה גם להגיע מכיוונו של שר החקלאות, אורי אריאל. לא נרשמו קיצוצים בתקציב משרדו אך התקציב המעודכן כולל קיצוץ במענקים שונים למתנחלים בסכום שמסתכם בכ-16 מיליון שקל, בטענה שמצבם הכספי היחסי של העיריות והמועצות מעבר לקו הירוק לעיתים טוב ממצבם של המועצות והעיריות בתוך תחומי הקו הירוק. 
סעיפים אחרים שעשויים לעורר התנגדויות כוללים את הכוונה לבטל את הפטור ממס על הפרשות לקרנות פנסיה צוברת למרוויחים מעל ל-29,000 שקלים לחודש, והגדלת ההפרשה לפנסיה תקציבית מצד העובדים ל-7%.
במסגרת התקציב מציע האוצר קיצוצים נקודתיים שהשפעתם על הציבור מעטה יחסית ולפיכך לא צפויות התנגדויות משמעותיות כמו למשל קיצוצים בסעיף לחיזוק מבנים נגד רעידות אדמה, המאבק נגד זיהום הסביבה, פיתוח ירושלים ועוד.