המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, מייק האקבי, התראיין היום (שלישי) לתחקירן "חדשות ערוץ 2" והתייחס להסכם הגרעין עם איראן.



האקבי אמר: "אני חושב שזה פשוט מטורף שלא קיבלנו שום דבר בתמורה להסכם. ההסכם רק נותן להם (לאיראנים) עוד זמן להתקדם לעבר נשק גרעיני והוא מעשה טירוף לכל הפחות. אינני מאשים את ראש ממשלת ישראל, אחרי הכל הוא אפילו בא לארצות הברית כדי להזהיר את אמריקה מפני הסכם זה אז הוא נהג באחריות רבה ולמרבה הצער, מעולם לא התייעצו איתו בנוגע להסכם הזה ולאיך שהוא ישפיע על העולם".



האקבי השווה בין כך שבעבר לא מנעו את השואה ושגם עכשיו לא מונעים איום עתידי מצד איראן: "השואה, הרצח הנוראי הזה של שישה מיליון יהודים ו-11 מיליון איש, הדבר האיום הזה קרה מפני שהיו אנשים שלא השמיעו את קולם ומפני שהיו אנשים שלא האמינו שהאיומים שהאנשים ההם השמיעו באמת היו איומים ממשיים".



עוד הוא הוסיף: "מה שאמרתי ואני עומד מאחורי זה בצורה מוחלטת זה שמבחינתנו להאמין שהממשלה הטרוריסטית הזאת של האיראנים היא ממשלה שאפשר לבטוח בה ושהם לא יקיימו את האיומים שהם משמיעים מזה 36 שנים רצופות ללא הרף יהיה מעשה טיפשי ומסוכן מאוד".



כזכור, לפני כשבוע האקבי גינה את הסכם הגרעין ואמר כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה "מצעיד את הישראלים אל דלת המשרפות". כמו כן, הוא התייחס למדיניות החוץ של אובמה ואמר כי הוא הנשיא חסר האחריות ביותר בהיסטוריה האמריקנית: "זה כל כך נאיבי שהוא סומך על האיראנים".