תגובות חריפות להחלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האנרגיה יובל שטייניץ, להדיח את יו"ר רשות החשמל, עו"ד אורית פרקש-הכהן.



יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) הגיב להחלטה בפייסבוק וכתב כי זהו "מסע הצלב של נתניהו לכיבוש ישראל והכתרתו לפוטין הראשון".



#מסע כיבוש 1. בקרוב קשת ורשת וחברת החדשות של ערוץ 2


"ישראל היום - הביביתון הנפוץ בישראל היה רק המתאבן לעתיד שראש הממשלה מתכנן לשוק התקשורת הישראלית. את זה אמרתי כבר אז. ערוץ 10 איכשהו נחלץ ברגע האחרון ממלתעות השלטון וקיבל כמה שנים של אוויר לנשימה.



"השידור הציבורי חווה כעת את נחת זרועו של נתניהו ביתר שאת – וכאילו שמחדירים לתוכו בכוח את הפוליטיקה לוורידים והוא רק זועק 'לא. לא. בלי פוליטיקה בשידור הציבורי!'. אפשר לזהות בברור את התקדמות ההשתלטות של נתניהו על התקשורת. היום זו רשות השידור ומחר זו קשת או רשת. לאט לאט אך באופן עקבי זה מתרחש לנגד עיננו".



#מסע כיבוש 2. בקרוב תשובה מנכ״ל המדינה.


"כשהממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיוויד גילה, הביע את התנגדותו למתווה הגז שנתניהו ושטייניץ ניסו להאכיל אותו ואותנו בו, החליטו האחרונים לעקוף את הממונה, תוך יצירת תסריטים מדיניים-ביטחוניים שמאפשרים כביכול את הפעלת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים. הממונה התפוטר בתגובה".



"אחר כך", המשיך כבל, "ניסה נתניהו לעשות מחטף בכנסת מספר פעמים, אך בלמנו אותו פעם אחר פעם. גם את הליך השימוע הציבורי עשתה הממשלה בהנהגתו באופן שלומיאלי להחריד. ונראה שכל מי שאינו מסכים עם נתניהו מודח, או מוצא את דרכו החוצה".



לדבריו, כעת נתניהו החליט להדיח את יו"ר רשות החשמל, עו"ד אורית פרקש-הכהן מתפקידה בדרך להמלכת יצחק תשובה למנכ״ל המדינה.



ממטה מאבק הגז נמסר כי ההחלטה על הדחתה של יו"ר רשות החשמל היא שערורייתית ומבטאת אובדן עשתונות המערכת הממשלתית. "פיטוריה מצטרפים לעקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים דיוויד גילה שהתנגד למתווה מונופול הגז, עד שנאלץ להתפטר".



לדברי המטה, המערכת הפוליטית מעבירה מסר לפקידי הממשל האמורים לדאוג לטובת הציבור: אם לא תתמכו במתווה מונופול הגז - תיפגעו.



עוד נמסר מהמטה, כי הרצון להעביר את מתווה מונופול הגז שהושג במחשכים וללא תמיכת יו"ר רשות החשמל, מביא את המערכת הפוליטית להילחם בפקידי הממשל שמשרתים את הציבור, ובכך לפגוע בדמוקרטיה.



"הצעדים עליהם הוחלט בחוק ההסדרים להכפפת רשות החשמל לשר האנרגיה, מנוגדים לתהליכי מנהל תקין של הסדרת משק חשמל על יד רגולטור מקצועי כנעשה במדינות ה-OECD".



במטה מזכירים כי ההחלטה הגיעה לאחר שרשות החשמל הביעה עמדות, באופן פרטי ופומבי, בקשר למתווה מונופול הגז ולמחירי הגז, שלא תאמו את עמדותיהם של שר האנרגיה ושל ראש הממשלה.



"מטה מאבק הגז קורא לשר האוצר כחלון להתנגד להליך ההדחה של יו"ר רשות החשמל. "על כחלון להעביר מסר של שמירה על פקידי הממשל הפועלים לטובת הציבור. הדחה זאת תהיה כתם שחור על ממשלת נתניהו הרביעית ועל כהונתו של שר האוצר משה כחלון שהתחייב לפעול לטובת הציבור אל מול האינטרס של מונופול הגז".