ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין הביע דאגה בעקבות האירועים האחרונים, ובעיקר בעקבות פיגוע הטרור היהודי בכפר דומא וכתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "'שתי מדינות לשני העמים' הולך ומתממש אצלנו היהודים.... "מדינת יהודה" הולכת וקמה דה פאקטו לצידה של "מדינת ישראל". אלו שתי מדינות שהשונה ביניהן הולך וגובר על המשותף - וזה הולך ונעשה כמעט בלתי הפיך".



"במדינת יהודה מערכת האכיפה חלשה להחריד כלפי יהודים. במדינת יהודה הולכות ומתפתחות לאורך שנים אידיאולוגיות אנרכיסטיות, אנטי ממלכתיות, אלימות וגזעניות, והן זוכות לסובלנות משפטית של מערכת החוק והמשפט הישראלית. במדינת יהודה המיעוט (הלא מבוטל כבר) של "נוער הגבעות" הקיצוני ומעגלי התמיכה השונים בו, קובעים את הטון לרוב המיינסטרימי של הציונות הדתית", כתב דיסקין.
"ומי שחושב שמדובר בכמה עשרות בודדות של צעירים הזויים טועה טעות גדולה", הוסיף הבכיר לשעבר, "במדינת יהודה יש מאות רבות של צעירים (חלקם כבר לא צעירים) התומכים באידיאולוגיות משיחיות, ו/או אנרכיסטיות ואנטי ממלכתיות. בקרבם של מאות רבות אלו יש עשרות, הנוקטים מדי יום ביומו רמות שונות של אלימות או טרור כנגד גופם או רכושם של פלסטינים. בקרבם יש עשרות שיהיו מוכנים לנקוט ללא היסוס אלימות וטרור כנגד אחיהם היהודים כאשר ערך "קדושת האדמה" יעמוד בראייתם למבחן. בתרחישים מסוימים המספרים הללו צפויים לגדול עד מאוד".

"מאז ומתמיד היו חוסר רצון וחוסר עניין של ממש בקרב הדרג הפוליטי לעסוק בכך", אמר דיסקין, "תמיד היה ויהיה מעניין יותר לעסוק באיומים ביטחוניים אחרים, מאשר לעסוק בצווי הגבלה מנהליים או בצווי מעצר מנהלי לפעילי טרור יהודיים. זה גם לא תורם פוליטית כשמדובר ממשלה המבוססת על מפלגות ימין, ויש הן לובי פוליטי ימני והן לובי רבני, המתגייס מיידית לטובתם של אלו שנכלאו, או אלו שהוגבלו, ועושה מאמצים כבירים לשחררם".
 
"כמובן שלהוציא את "תג מחיר" מחוץ לחוק כפי שהומלץ לא מזמן, או לאשר מעצרים מנהליים לפעילי טרור יהודיים, זה לא "בריא" פוליטית, ולבטח לא "בריא" גם לקבוע חקיקה המעניקה כלים שווים לחקירת טרור פלסטיני ויהודי. ייקח שנים רבות עד שדבר זה יקרה, אם בכלל", טען ראש השב"כ לשעבר.
"הציונות הדתית עדיין איננה הרוב במדינת ישראל רבתי, אך כאליטה משמעותית ביותר היא הצליחה לתרום תרומה מכרעת להקמתה, דה פאקטו כמובן, של "מדינת יהודה", והיא בדרך לנסות ולהשתלט (באופן דמוקרטי) על מדינת ישראל. זהו ללא ספק ניצחון לאידיאולוגיה הציונית דתית – אבל זהו ניצחון פירוס. ניצחון טראגי".
"וזאת, משום שהציונות הדתית הולידה שלא בטובתה את זרעי הפורענות שיחריבו אותה. היא הולידה את תופעת הלאומנות הדתית הקיצונית, שהולידה לצידה כמתחרה מימין את תופעת המשיחיות היהודית הקיצונית, שהולידה את תופעת "נוער הגבעות" האנטי ממלכתי, הקיצוני והאלים, הדוגל בערכים "המהפכניים" של העליונות היהודית (כן, העליונות היהודית), של מדינת הלכה, של טרור, של שנאת האחר, של גזענות. היום גם הרבנים שהולידו את האידיאולוגיות ההזויות הללו, הפכו למתונים ורכים מדי בעיני חלק מצאן מרעיתם", תקף ראש השב"כ.
 
"בעיניי הבעיה העיקרית היא שהציונות הדתית הולידה את הערך של "קדושת האדמה" והציבה אותו מעשית לפני "קדושת העם" ואחדותו, ובהיעדר אחדות – לא יהיה לנו קיום. אין דבר המסוכן לביטחוננו הלאומי יותר מכך", כתב דיסקין המודאג.

בהמשך כתב ראש השב"כ לשעבר: "אז איך המבנה הבלתי האפשרי יתקיים ביחד? התשובה *נורא* פשוטה... הוא לא יתקיים. נקודה. המצב רק ילך ויחמיר, ילך ויסתבך לכלל תרחיש של מדינת מיעוט יהודי מפוצל ומפולג, המבוססת על הלכה דתית יהודית, השולטת בכוח על הרוב הפלסטיני שבתוכה - על כל המשתמע מכך".

לקריאת הפוסט המלא של דיסקין:

 

האם "שתי מדינות יהודיות" יכולות להתקיים בתוך "מדינה דו לאומית" אחת? לאן מועדות פנינו אם כן?האם אבד הכלח על "שתי מדינות...

Posted by Yuval Diskin on Friday, August 7, 2015