תגובה חריפה היום (שבת) של סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי (ליכוד) לפוסט של ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין שבו הזהיר כי  "הציונות הדתית בדרך להשתלט על מדינת ישראל" ."דבריו של דיסקין נובעים מפחד עמוק של אובדן השליטה של האליטה החילונית במדינת ישראל", אמרה הערב ח"כ חוטובלי.
לדבריה "הדמוגרפיה הישראלית הולכת לכיוון של מדינה שהזהות היהודית שלה הוא חלק בלתי נפרד מעצם קיומה. הפחד של דיסקין לוקח אותו למקומות אפלים וליצירת דה לגיטימציה של ציבר שלם".
 
סגנית השר הוסיפה כי "התנועה הקיבוצית היתה שלושה אחוז מאוכלוסיית המדינה אבל היתה משמעותית בעיצוב הערכים ובנוכחות הפוליטית כמו גם בהנהגה ובקרב היחידות הלוחמות. היום הציונות הדתית מובילה בהמון תחומים על אף שאיננה רוב במדינה היא מובילה קו שמחזק את הפן היהודי לצד הדמוקרטי."

 

"מדבר מפחד עמוק". דיסקין. צילום: אריאל בשור 
 
ואילו מהבית היהודי נמסר: "שירת הברור של האליטה הישנה המאבדת את שליטתה על המדינה נוגעת ללב. יום בלי הסתה נגד הבית היהודי הוא לא יום".

דיסקין: "הניצחון של הציונות הדתית - ניצחון פירוס" 
 
ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין התריע בפוסט חריף שפרסם בסוף השבוע בפייסבוק מפני השתלטות הציונות הדתית על המדינה וגם המזהיר גם מפני הקמת של "מדינת יהודה" לצד מדינת ישראל.
 
"הציונות הדתית עדיין איננה הרוב במדינת ישראל רבתי, אך כאליטה משמעותית ביותר היא הצליחה לתרום תרומה מכרעת להקמתה, דה פאקטו כמובן, של "מדינת יהודה", והיא בדרך לנסות ולהשתלט (באופן דמוקרטי) על מדינת ישראל. זהו ללא ספק ניצחון לאידיאולוגיה הציונית דתית – אבל זהו ניצחון פירוס. ניצחון טראגי וזאת, משום שהציונות הדתית הולידה שלא בטובתה את זרעי הפורענות שיחריבו אותה", כתב דיסקין.
 
"הציונות הדתית הולידה את תופעת הלאומנות הדתית הקיצונית, שהולידה לצידה כמתחרה מימין את תופעת המשיחיות היהודית הקיצונית, שהולידה את תופעת "נוער הגבעות" האנטי ממלכתי, הקיצוני והאלים, הדוגל בערכים "המהפכניים" של העליונות היהודית, של מדינת הלכה, של טרור, של שנאת האחר, של גזענות. היום גם הרבנים שהולידו את האידיאולוגיות ההזויות הללו, הפכו למתונים ורכים מדי בעיני חלק מצאן מרעיתם".
 
לדברי דיסקין הבעיה העיקרית היא שהציונות הדתית הולידה את הערך של "קדושת האדמה" והציבה אותו מעשית לפני "קדושת העם" ואחדותו. "בהיעדר אחדות – לא יהיה לנו קיום. אין דבר המסוכן לביטחוננו הלאומי יותר מכך", כתב.
 
"האם אבד הכלח על רעיון "שתי מדינות לשני העמים" שואל דיסקין ומשיב: "לחלוטין לא. "שתי מדינות לשני העמים" הולך ומתממש אצלנו היהודים. "מדינת יהודה" הולכת וקמה דה פאקטו לצידה של "מדינת ישראל". אלו שתי מדינות שהשונה ביניהן הולך וגובר על המשותף - וזה הולך ונעשה כמעט בלתי הפיך".
ב"מדינת יהודה", הוא כותב, יש אמות מידה שונות, מערכות ערכים שונות, גישות שונות לדמוקרטיה, ויש בה שתי מערכות משפט. אחת השופטת יהודים (החוק הישראלי) ואחת השופטת פלסטינים (תחיקת הביטחון). 
"במדינת יהודה מערכת האכיפה חלשה להחריד כלפי יהודים. במדינת יהודה הולכות ומתפתחות לאורך שנים אידיאולוגיות אנרכיסטיות, אנטי ממלכתיות, אלימות וגזעניות, והן זוכות לסובלנות משפטית של מערכת החוק והמשפט הישראלית. במדינת יהודה המיעוט (הלא מבוטל כבר) של "נוער הגבעות" הקיצוני ומעגלי התמיכה השונים בו, קובעים את הטון לרוב המיינסטרימי של הציונות הדתית", הוסיף.
לדבריו "מי שחושב שמדובר בכמה עשרות בודדות של צעירים הזויים טועה טעות גדולה. במדינת יהודה יש מאות רבות של צעירים (חלקם כבר לא צעירים) התומכים באידיאולוגיות משיחיות, ו/או אנרכיסטיות ואנטי ממלכתיות. בקרבם של מאות רבות אלו יש עשרות, הנוקטים מדי יום ביומו רמות שונות של אלימות או טרור כנגד גופם או רכושם של פלסטינים. בקרבם יש עשרות שיהיו מוכנים לנקוט ללא היסוס אלימות וטרור כנגד אחיהם היהודים כאשר ערך "קדושת האדמה" יעמוד בראייתם למבחן. בתרחישים מסוימים המספרים הללו צפויים לגדול עד מאוד".

 " אין דבר מסוכן יותר לקיומו של עם ישראל מהקיצוניות, מהפלגנות ומהשנאה. מי שרוצה מוזמן לעיין בספרי ההיסטוריה של העם היהודי שנית", מזהיר ראש השב"כ לשעבר.
 
לסיכום שואל דיסקין מה אפשר לעשות ומסקנתו היא: "שצריך לחכות שיהיה יותר רע, על מנת שאולי יהיה טוב יותר. משום שעל מנת לשנות את מהלך העניינים חייבים לגייס את העם, והעם מתחיל לראות את הדברים לצערי הרב, רק כאשר המצב מתחיל להיות רע מאוד. על כן, נותר רק להמתין שיהיה רע יותר, ורק אז נתחיל אולי להפנים שחייבים להציל את המפעל הציוני האדיר הזה שקוראים לו מדינת ישראל, שהולך ומתרחק מרחק רב מחזון האבות המייסדים".