האם מתקרבת הסכמה בין ישראל והמחאס על רגיעה ארוכת טווח ברצועה? ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אישר היום (שישי) כי מתקיימות שיחות עם ישראל באמצעות מתווכים.



"יש שיח בין הצדדים, נכון לעכשיו השיחות נראות חיוביות אך הן טרם הבשילו עדיין לכדי הסכם", אמר משעל בראיון  נרחב לעיתון ״אל-ערבי אל-ג׳דיד״ היוצא בלונדון, וחלקים ממנו התפרסמו היום. 

משעל סיפר שאחד המתווכים בשיחות הוא ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, והוסיף שהוא ומתווכים נוספים הציעו תהדיה לכמה שנים וקראו להודנה.


לוחמי חמאס במנהרות. צילום מסך 

"תשובתנו", אמר משעל, " היתה שאנו לא זקוקים למושגים חדשים, ולא צריכים מלחמות. אך ישנה התנגדות לגיטימית נגד הכיבוש. כל עוד יש כיבוש ויש התנחלויות אנו לא ששים אלי קרב". 

 בכיר החמאס ציין כי "הארגון פתוח לכל המאמצים, אך הדבר לא ייעשה על חשבון האינטרס הלאומי הפלסטיני". משעל סיים בפתגם ערבי שאומר "אנחנו רוצים ענבים ולא רוצים להילחם בשומר". 

ישראל: אין שום מגעים עם חמאס 

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחישו השבוע את הדיווחים על קיומו של משא ומתן עם הארגון העזתי. "ישראל מבהירה רשמית כי אין לה כל מפגשים עם החמאס. לא ישירים, לא באמצעות מדינות אחרות ולא באמצעות מתווכים", הודגש בהודעה שיצאה מהלשכה. 

בכירים בארגון הפת"ח בגדה המערבית הביעו השבוע דאגה עמוקה לנוכח הדיווחים על הפסקת אש לטווח ארוך.

דובר הפת"ח, אחמד אסף, אמר כי הדיווחים על הסכם קרוב בין חמאס וישראלי נציחו את הקרע בין הגדה המערבית ורצועת עזה. "זה משיג את המטרה האסטרטגית של ישראל בהריגת הרעיון של הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 1967 עם ירושלים כבירתה", הזהיר אסף. "חמאס רוצה לזכות בהכרה של ישראל במחיר של הפרויקט הלאומי הפלסטיני".