יו"ר ועדת החוץ והביטחון ויו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי תקף היום (שלישי) בחריפות את שר הביטחון אהוד ברק, בעקבות פרסום ההקלטות האחרונות, ואומר כי "בורסות העולם נופלות זו אחר זו, וגם אצלנו יש מניה שצונחת - זו של אהוד ברק".
בפוסט חריף שכתב בפייסבוק כתב הנגבי: "אינני יודע האם מאחורי פטפטנותו האובססיבית בשיחותיו עם המוציאים לאור של ספרו עומדת השאיפה לשוב לעמדת הנהגה, אבל אם כן, הוא צפוי לנחול אכזבה מרה. איש אינו ממתין לו".
"נכון יותר, הזירה הפוליטית כולה אינה חפצה בשובו אליה. ודאי לאחר חוסר האחריות המקומם שנחשף בפרשת ההקלטות האחרונות", הוסיף הנגבי.

הנגבי עם נתניהו. "בלעדיו כבר היה נשק השמדה המוני לאיראן". צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 


הנגבי הודף את התקפותיו של ברק על ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הגרעין האיראני וכותב כי "בשש השנים שבהן כיהנתי כיושב ראש ועדת החוץ והביטחון, ראש הממשלה היה נתניהו ושר הביטחון היה ברק. אני יכול להעיד מידיעה אישית שלהשמצותיו של ברק אין כל בסיס עובדתי. נתניהו הוביל באומץ את המאבק הבינלאומי לסיכול תוכנית הגרעין של אירן והיה "בודד בצריח" מול עולם אדיש ואנמי. בעניין משמעותי זה הייתה תרומתו ומעורבותו של ברק זניחה".

"עמדתו נשמעת מגומגמת, מפותלת ומעורפלת"
לדבריו "ללא הקרב הנחוש שניהל ראש הממשלה נתניהו לא היו מושתות על כלכלת אירן סנקציות יעילות, והיא היתה אוחזת כבר מזמן במערכת נשק להשמדת המונים".
"כיושב ראש הועדה לתקציב הביטחון אני יכול להעיד גם כי ראש הממשלה השכיל לחזק את המערכות המבצעיות של כל זרועות הביטחון, כדי שישראל תדע להגן על עצמה בכוחות עצמה בבוא יום פקודה. נתניהו ספג על כך ביקורת ארסית, בין היתר מראש הממשלה לשעבר אולמרט. קולו של ברק לא נשמע גם בעניין זה", הוסיף הנגבי.
 

בורסות העולם נופלות זו אחר זו, וגם אצלנו יש מניה שצונחת - זו של אהוד ברק. אינני יודע האם מאחורי פטפטנותו האובססיבית בש...

Posted by ‎Tzachi Hanegbi - צחי הנגבי‎ on Monday, August 24, 2015
עוד כתב כי "כשברק מכפיש את ראש הממשלה נתניהו על כך שאינו מגלה אומץ מספיק והוא משהה קבלת החלטות, העובדות טופחות על פניו".
"ראש הממשלה מתייצב ראשון ובתקיפות בכל זירה, מעצרת האו"ם דרך הבית הלבן ועד הקונגרס האמריקאי ומותח ביקורת בלתי מתפשרת על ההסכם הגרוע שגובש בין אירן למעצמות. כשברק מתראיין בנושא, עמדתו נשמעת מגומגמת, מפותלת ומעורפלת. אז מי כאן האמיץ ומי כאן ההססן?", סיכם הנגבי.