שרי הממשלה יתבקשו לאשר היום (חמישי) במשאל טלפוני את מינויו של שר המדע דני דנון לתפקיד שגריר ישראל באו"ם.

עם קבלת האישור תפקע חברותו של דנון בממשלה והליכוד יוכל להתפנות למנות שר אחר במקומו, והמועמדים הם ח"כ צחי הנגבי וח"כ בני בגין.
במקביל תתכנס היום מועצת גדולי התורה של יהדות התורה כדי לאשר את מינויו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לשר במשרה מלאה בממשלה. המינוי הצפוי של ליצמן ושל שר במקומו של דנון יגדיל את מספר השרים בממשלה ל־22. בעבר התנגדו השותפות הקואליציוניות להגדלת מספר השרים בממשלה, אולם אתמול הודיע יו"ר ש"ס אריה דרעי כי בשל כבודו של ליצמן לא ידרשו סיעות כולנו, ש"ס והבית היהודי שצירופו לממשלה יבוא על חשבון מכסת השרים של הליכוד.
"ליצמן שוחח עם שר האוצר משה כחלון שאמר לו כי צירופו כשר במשרה מלאה לא יבוא על חשבון הליכוד. גם אני וגם נפתלי בנט הצטרפנו לכך", סיפר אתמול השר דרעי במפגש עם תא כתבי הכנסת.

ח"כ צחי הנגבי, המשמש גם יו"ר הקואליציה, הביע את רצונו להתמנות לשר במקומו של דנון ואף מסר כי יהיה מוכן להמשיך ולשמש יו"ר הקואליציה במקביל לתפקידו כשר, אם אכן יחליף את דנון בתפקיד.
עם אישורו של דנון לשגריר ישראל באו"ם הוא אמור לשלוח מכתב התפטרות מהכנסת ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. את מקומו של דנון בסיעת הליכוד תתפוס שרן השכל, שתושבע ביום רביעי במהלך ישיבת פגרה מיוחדת של הכנסת שתכונס לאישור תקציב המדינה בקריאה ראשונה.