סעיד נפאע (בל"ד), ח"כ לשעבר, ירצה החל מהשישה באוקטובר עונש של שנת מאסר, בשל נסיעה שלא כדין למדינת אויב ומגע עם סוכן זר, לאחר שבית המשפט העליון דחה היום (שני) את ערעורו על העונש של שנת מאסר שנגזר עליו על ידי בית המשפט המחוזי בנצרת.



לפני כשמונה שנים ארגן ח"כ נפאע ביקור של 280 אנשי דת דרוזים במקומות קדושים לדרוזים בסוריה, למרות שהנסיעה לא אושרה מטעמי ביטחון. נפאע הסתייע בארגון הביקור על ידי ח"כ לשעבר, עזמי בשארה, ששהה באותה עת בסוריה.



במהלך הביקור נפגש נאפע בדמשק עם סגן מזכ"ל החזית העממית, טלל נאגי ואף ניסה להפגש עם בכיר החמאס חלאד משעל.



העבירות בוצעו בשנת 2007 בעת שנפאע, תושב בית ג'אן, כיהן בכנסת. בחודש ספטמבר 2007 עברו 282 אנשי דת ונפאע עמם את הגבול לסוריה. נפאע שהה במדינה שבעה ימים, במהלכם נפגש עם טלאל נאג'י, סגן המזכ"ל של ארגון החזית העממית. נפאע הכחיש בתחילה כי נפגש עם נאג'י ובהמשך טען כי עוזרו, שהיה עמו בנסיעה, הוא שנפגש עם איש הארגון. בסופו של דבר אישר נפאע בבית המשפט כי נפגש עם נאג'י, אבל טען שמדובר היה בפגישה מקרית, ללא תיאום מראש והיא לא הייתה חשאית.



בערעור על גזר הדין טען ח"כ לשעבר נאפע כי פעל במסגרת החסינות הפרלמנטרית, אולם בית המשפט העליון דחה את הטענה ואמר כי "לא מדובר במעשה ספטונטי בלהט העשייה הלגיטימי אלא במעשה מתוכנן שכל כולו פוליטי בעיקרו. חבר כנסת לא נבחר כדי לעבור על החוק בשל תפיסת עולמות".



בתגובה להחלטה אמר ח"כ לשעבר נפאע כי "מדובר ברדיפה פוליטית. הרי מדובר בליווי של משלחת של 280 אנשי דת דרוזים לבקר במקומות קדושים בסוריה ולפגוש את משפחותיהם. לא היתה שום פגיעה בביטחון המדינה בסוגיה הזאת. בגלל שקיים פוטנציאל כזה אז מרשיעים אדם בעבירות כל כך חמורות".