חבר הכנסת מטעם סיעת יש עתיד, שי פירון, כינס היום (רביעי) מסיבת עיתונאים בה שטח את הסיבות בגללן החליט לפרוש מהכנסת ה-20. 



פירון הודיע כי מתכוון להקדיש את חייו בחזרה למערכת החינוך, ואף יעבור לגור באופן חלקי בשדרות.



מי שפתח את מסיבת העיתונאים היה ח"כ יאיר לפיד שאמר: "כמו שרובכם יודעים, אנחנו נפרדים משי פירון ומקבלים את אלעזר שטרן. זה נכון ברמה הפורמלית, זה לא נכון ברמה החברית והמפלגתית. פירון נשאר איתנו.



"הוא הרב שלי ואהוב ליבי. הקמנו את יש עתיד יחד, נמשיך למען אחדות ישראל ונמשיך להילחם בכך. שי חוזר להתעסק בחינוך והוא ימשיך להיות המנטור. אני שמח לקבל בחזרה את האלוף אלעזר שטרן, שהיה חלק מאיתנו. הוא תוספת חשובה של זהות יהודית. אתם אנשי מפתח בניסיון לשנות את השלטון".

פירון עצמו אמר: "בעוד כמה דקות אניח את מכתב ההתפטרות על שולחנו של יו"ר הכנסת. זה לא צעד קל. יש פה חלום של עם ששב לארצו. סבי וסבתי ז"ל, ששרדו את השואה, לא העלו על דעתם שיהיו להם נכדים ושאחד מהם יהיה ח"כ ושר. מבחינתי, הסיפור המשפחתי שלי, הוא בעצם הסיפור של עם ישראל. להיות ח"כ זה לא תפקיד, זאת שליחות. זה משהו שלפני 70 שנה אף אחד לא האמין שהוא יכול לקרות. כעת אני בוחר לעזוב את מעוז ההנהגה". 

"פגשתי את לפיד לפני 5 שנים. לא האמנתי שמפגישה אחת צנועה תצמח חברות כזאת. מאותה פגישה שמתי לב כמה אנחנו שונים ולא דומים. צמחה אהבה גדולה מבינינו. יום אחד, באחת מסוגיות החינוכיות, הטונים טיפה עלו ואחרי שעה קיבלתי טלפון שבו יאיר אמר "היום זאת הפעם האחרונה שנריב"? זה הסיפור הגדול. רצינו להיות שותפים בחלומות. היו הרבה שיחות לא מחייבות. 
"הצלחנו לשנות את השיח. את המנגינה הזאת אי אפשר לעצור. שיטות התחדשו, החלנו שיטת למידה משמעותית. מי שרוצה לבחון רפורמה חינוכית בשנתיים, שיחפש במקומות אחרים.

"חינוך זאת פעולה איטית. נהפוך את בתי הספר למקום טוב יותר עבור הילדים. לא משאירים אף אחד מאחור. איזנו בין מגזרים, הנחנו תוכנית לצמצום המקומות בכיתות.

"יאיר ואני הלכנו לשפץ את מערכת החינוך. באתי לפוליטיקה להיות שר החינוך של מדינת ישראל, אבל אני זקוק לתלמידים, לוח וגיר. חיי נמצאים עם הילדים. החלטתי לחזור הביתה. אתמקד בחינוך ברבנות, חלק מהשבוע אהיה בשדרות, כדי לעזור לעיר הנפלאה הזאת, זה בדיוק המקום לשנות. שכרנו שם בית. זה חלק אחד מפעילותי. חלק אחר יתמקד בהכשרת מורים חדשים בישראל".

בעיריית שדרות בירכו על המהלך של חבר הכנסת ומשם אמרו כי "שילובו של השר לשעבר, פירון, בעשייה החינוכית העירונית, הינה חלק מתפיסת החזון של ראש העיר, אלון דוידי, במסגרתה שדרות תהפוך לעיר למידה, לומדת ומלמדת.

"השר לשעבר יתגורר מספר ימים בשבוע בשדרות, במעונות הסטודנטים, ויהיה חלק מן הקהילה העירונית. כמו-כן, לצד ליווי פרויקטים חינוכיים קיימים, השר לשעבר פירון יביא לעיר פרויקטים חינוכיים מתקדמים נוספים. 
 
אלון דוידי, ראש העיר שדרות: "אנו מקדמים בברכה את הגעתו של שר החינוך לשעבר, שי פירון, לשדרות. השר לשעבר, פירון, מביא עמו ניסיון רב בתחום החינוך וקשרים ענפים עם גורמים שונים מתחום החינוך. הוא ילווה בהתנדבות פרויקטים חינוכיים שונים, המיועדים לתלמידים מגיל הגן ועד האוניברסיטה. אני בטוח כי השר לשעבר, פירון, יחד עם אנשי המקצוע המעולים שלנו, יתרמו רבות לקידום תחום החינוך בעיר".