ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו המריאו היום (רביעי) לביקור רשמי בלונדון, בירת הממלכה המאוחדת. בביקור ייפגש ראש הממשלה עם ראש ממשלת בריטניה, דיויד קמרון, ועוד בכירים אחרים באיחוד האירופי.


נתניהו אמר עם עלייתו למטוס: "אני יוצא עכשיו לפגישה עם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. זה בא בהמשך לעשרות שיחות שהיו לי מאז הבחירות עם ראשי ממשלה, עם נשיאים, עם שרי חוץ מעשרות מדינות, שיחות ופגישות, לרבות פגישות עם ראש ממשלת איטליה, ועם מנהיגי ליטא והאיחוד האירופי אתמול.

"בשיחות האלה אני מסביר דבר אחד: אירופה צריכה לתמוך בישראל. לא ללחוץ על ישראל, לא לתקוף את ישראל - אלא לתמוך בישראל, שהיא המגן היחיד האמיתי שיש לאירופה במזרח התיכון נגד האיסלאם הקיצוני שגואה".

עוד הוסיף ראש הממשלה ואמר: "אנחנו מוכנים לפעול יחד עם אירופה באפריקה ובמקומות אחרים כדי להילחם באיסלאם הקיצוני, אבל זה מחייב שינוי של גישה, והשינוי הזה ייקח זמן אבל אנחנו ניישם אותו. זה יהיה אחד ממוקדי השיחות שלי עם דיוויד קמרון". 

"הדבר השני הוא שאנחנו צריכים להילחם באיסלאם הקיצוני לא רק בגבולותינו, כפי שאנחנו עושים, אלא גם בתוך שטחנו. ברגע שאני אחזור אקיים פגישת סיכום לפגישה שכבר קיימתי על תגבור כוחות, על הגברת האכיפה, על עונשי מינימום, על פיצוץ בתי מחבלים מתאבדים, וצעדים אחרים שאנחנו נחושים לעשות כנגד כל מי שמנסה לפגוע בנו מכאן, מתוך הארץ. המדיניות שלי היא אפס סובלנות לטרור, וכך נעשה" סיכם נתניהו.

לנתניהו מחכה קבלת פנים צוננת מצד מפגינים ופעילי תנועת החרם וארגוני שמאל אחרים בבריטניה שכבר הביעו את כוונתם למחות על ביקורו של ראש הממשלה במדינה ואף פרסמו תמונות של שלטים בהם נכתב "פושעי מלחמה אינם רצויים כאן".