הישג דיפלומטי לישראל: הצליחה למנוע קבלת החלטה של מדינות ערב ומדינות מוסלמיות ביוזמת מצרים לפיה יכנסו פקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) למתקני הגרעין בישראל והמזרח התיכון יוכר כאזור חופשי מנשק גרעיני.
 
ההצעה נדחתה בוועידה השנתית של סבא"א ברוב של 63 נגד 41. גם בעבר, נדחו הצעות כאלה מעת לעת, אך ברוב דחוק יותר. הפעם, היה הרוב גדול ביותר. ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הודעה שבה התגאה בהישג ואמר כי הוא התקשר לשלושים ראשי מדינות ושכנע אותם לדחות את ההצעה הערבית על רקע המתרחש במזרח התיכון ובמיוחד המצב באיראן וחתירתה להשיג יכולת גרעינית. ההישג של הדיפלומטיה הישראלית הושג בזכות תמיכה גדולה מאד של ארה"ב מאחורי הקלעים, ולחץ שהפעילה על מדינות לבל יצביעו בעד ההצעות ביוזמת מצרים. 
 
למאמץ האמריקאי התגייסו גם מדינות כמו אוסטרליה, קנדה ומדינות נוספות במערב וגם בדרום אמריקה.
 
בוועדה לאנרגיה אטומית, במשרד החוץ ובמשרד ראש הממשלה משתבחים במיוחד בהישג על רקע מעמדה הדיפלומטי המתדרדר של ישראל, עקב המהומות בירושלים ובהר הבית והקיפאון המדיני שמוביל למגמה להטיל חרם על סחורות ושירותים שמקורם בהתנחלויות.
 
בעניין זה פעל גם ראש המועצה לביטחון לאומי, יוסי כהן, יחד עם הנציגות הישראלית מטעם הוועדה לאנרגיה אטומית סבא"א וגם אנשי משרד החוץ. עם זאת, יודגש כי בישראל מאוכזבים מעמדתה של מצרים משום שבשבועות האחרונים נעשו נסיונות לשכנע אותה להסכים לנוסח פשרה לפיו היא תגיש את הצעותיה בנושא "היכולות הגרעיניות של ישראל" והקמת אזור מפורז במזרח התיכון, אך בלי שהתקיים דיון וללא הצבעה. בסופו של דבר, מצרים לא נענתה להצעות הישראליות אך היא ומדינות ערב הובסו בהצבעה.