המהומה שקרתה הבוקר (שלישי) במתחם הר הבית, שם התעמת ח"כ ג'מאל זחאלקה עם מבקרים יהודים, לא השאירה את יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אדיש. 



חבר הכנסת הוותיק פרסם בדף הפייסבוק שלו דברים חריפים מאוד כנגד חברי הרשימה המשותפת וכמו כן, ובפרט כנגד ח"כ זחאלקה. ליברמן טוען כי פרט לכך שההתנהגות של הח"כ הערבי לא לגיטימית, צריך אף להעמידו לדין.



"אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה להעמיד לדין את ח״כ ג׳מאל זחאלקה שהתפרע הבוקר בהר הבית ותקף מבקרים יהודים ושוטרים", כתב ליברמן והוסיף:


"על רשויות אכיפת החוק לנהוג בתקיפות מול ההתפרעות הזו, שהיא חלק מנסיונות נוספים של חברי הרשימה המשותפת להתסיס את האוירה על הר הבית ולפגוע ביהודים המבקרים שם.



"זחאלקה, שצעק שם ליהודים שיסתלקו וילכו לעזאזל, ואמר כי הוא 'מגן על הבית שלו', צריך לדעת שלא רק הר הבית הוא לא הבית שלו ושל חבריו אלא מדינת ישראל בכלל אינה ביתם".

רגב: "בל"ד נמאסתם"


שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה לדבריו של ח"כ זחאלקה, וכתבה בדף הפייסבוק שלה: "במיוחד לחגים, מתכון לח"כ בל"די: לוקחים מנה גדושה של שנאה, מוסיפים הסתה פרועה, מערבבים היטב עם תמיכה בטרור, מתבלים בפרובוקציה ומגישים. בל"ד נמאסתם".
 
רגב הוסיפה: "זחאלקה, עזמי בשארה וחנין זועבי, הם בסך הכל מומחים לפרובוקציות שהדגל שלהם הוא שנאה. הם לא משרתים את הציבור שבחר בהם, הם רק מסבים נזק. במקום להראות מנהיגות, לעודד סובלנות ודו-קיום, הם מבזים את בית הנבחרים שהם יושבים בו. אין להם מקום בכנסת ישראל. בצעד ראשון של שפיות, אני קוראת לראש הרשימה המשותפת, איימן עודה, שמאמין בשלום ובדו קיום, להוקיע את בל'"ד משורות הרשימה ולומר באופן חד וברור - שאין להם דבר במשותף עימם".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) ביקר גם כן את זחאלקה ואמר: "אמנם יש לנו ביקורת קשה על המדיניות של הממשלה בירושלים, אבל הבערת השטח היא בוודאי לא הפתרון, ובמקרה של זחאלקה מדובר בפירומן מקצועי שלא מפספס אף הזדמנות להתסיס ולעורר פרובוקציה שכולה אלימות והסתה, וטוב שכוחות הבטחון עצרו מבעדו להמשיך זאת.
 
שמולי הוסיף: ״דוקטרינת הממשלה לגבי החלת הסכסוך מתפוצצת לתושבי ירושלים בפרצוף, אבל בכל מקרה אי אפשר להסכים למצב שבו  מסגד הופך להיות בין לילה למחסן תחמושת שמייצא אלימות במקום תפילות.״
מי שעוד הצטרף לגינויים הוא ח"כ אורן חזן (ליכוד), שאמר כי "אחרי שהוצאנו מחוץ לחוק את אָל-מוּראבּיטוּן ואָל-מוּראבּיטאת תפס את מקומם 'טרוריסט המילים' זחאלקה.טרור מילולי, אבנים ובקבוקי תבערה, מתוך המסגד הפכו דבר שבשגרה כאשר אלו הם מנהיגיו.
בזמן ש 'טרוריסט המילים' זחאלקה ממשיך להסית בחופשיות ונהנה מחסינות פרלמנטרית, יהודים עטופים בטלית לא יכולים להגיע בחופשיות ובבטחה לכותל המערבי. עד מתי ימשך החלם? מתי כבר נבין שגם מילים כמו אבנים הם טרור לכל דבר!
"אני קורא ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית נגד 'טרוריסט המילים' זחאלקה אשר מסית לפגיעה ורצח, ואף פגע בעצמו ביהודים ושוטרים בעת מילוי תפקידם".

כזכור, הבוקר הגיע ג'מאל זחאלקה מהרשימה המשותפת אל המתחם, על מנת למחות על הגעתם של יהודים לאיזור וכאשר הגיעו מספר מבקרים יהודים אל המקום, התנפל עליהם וזעק לעברם קריאות במטרה לגרש אותם מהמקום.
"תצאו מכאן, אין לכם מה לעשות כאן, כהניסטים, פושעים", קרא חבר הכנסת אל קבוצת היהודים במקום. השוטרים במקום ניסו להרגיע את המהומה, כשאחד מהם הורה לקבוצה להמשיך וללכת, בעוד שהשני ניסה להרחיק את זחאלקה מהמקום. הח"כ קרא לעברו: "אל תגע בי, אני חבר כנסת" והוסיף לאחר מכן: "אתם מטורפים, אתם פוגעים במוסלמים, אלה פשיסטים, גזענים".
צילום: אביחי מנחם - סטודנטים למען הר הבית