ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המריא היום (שלישי) לביקור רשמי בעצרת האו"ם בניו-יורק.



רה"מ נתניהו אמר עם עלייתו למטוס: "בכל פעם שאני נואם באו"ם אני מרגיש זכות ואחריות גדולה לומר את האמת בפני העולם למען אזרחי ישראל, למען מדינתנו".



נתניהו התייחס לנאומו הצפוי ביום חמישי והוסיף כי "העולם צריך לדעת מה חשים אזרחי ישראל אחר הסכם הגרעין עם איראן ולמה אנחנו מצפים מהקהילה הבינלאומית בעקבות הסכם זה".



טרם המראתו אמר נתניהו כי יתייחס בנאומו באו"ם למדיניות הישראלית מול סוריה ולסכנות הקיימות בגבול הצפון. עוד הוסיף נתניהו כי יום לאחר הנאום יערוך מפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי. "אדון עמו על חיזוק ביטחונה של ישראל. נתייחס גם לתהליך השלום", הוסיף נתניהו.



"אי של יציבות במזרח התיכון"



נתניהו מתח ביקורת על התנהלות הפלסטינים בהר הבית ואמר כי "ברצונה של ישראל בשלום עם הפלסטינים, שלצערי, ממשיכים להפיץ שקרים גסים על מדיניותנו בהר הבית. אני אדרוש את הפסקת ההסתה הפרועה הזאת".



"ישראל מחויבת לסטאטוס קוו, ישראל שומרת על הסטאטוס קוו. הפורעים הפלסטינים שמכניסים להר הבית אמצעי לחימה, מטעני צינור, זיקוקים – הם אלה שפוגעים בקדושת המקום והם אלה שמפרים את הסטאטוס קוו", הוסיף נתניהו.



רה"מ הבהיר כי ישראל היא "אי של יציבות במזרח התיכון" והוסיף כי "כל יום שעובר מבהיר שבמזרח התיכון הקורס, שבו גורמי האסלאם הקיצוני תופסים שטח אחר שטח, ישראל היא אי של קדמה, אי של יציבות. את כל הדברים הללו וכמה דברים אחרים אומר בעצרת האו"ם ובפגישותיי בארה"ב".