ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן פועלים בימים אלה בניסיון לשכנע את שניים מהקצינים הבכירים במשטרה, ניצב בנצי סאו וניצב יורם הלוי, להישאר בארגון גם לאחר מינויו הצפוי של רוני אלשיך לתפקיד המפכ"ל. בינתיים נערך אלשיך לדיון בוועדת טירקל, שתתכנס מחר כדי לבחון את מועמדתו לתפקיד.



נתניהו וארדן סבורים כי הישארותם של שני הקצינים המוערכים, שהיו מועמדים לתפקיד בעצמם, נחוצה בימים אלה במיוחד כדי לשמור על יציבותה של המשטרה וללוות את המפכ"ל הנכנס בתפקידו כדי שזה יוכל לערוך את השינויים הנדרשים. 
 
ניצב בנצי סאו, המשמש בימים אלה כממלא מקום המפכ"ל, צפוי לקיים פגישה מסודרת עם נתניהו וארדן וכן עם המפכ"ל הנכנס אלשיך, ורק לאחריה יודיע לאן מועדות פניו. "זה לא נכון ולא מכובד לצאת בהצהרות לפני שאני מקיים את הפגישות עם ראש הממשלה, עם השר ועם המפכ"ל", אמר אתמול סאו בשיחה עם "מעריב־השבוע". לדבריו, "עד היום עמדתי בכל הסיכומים שלי, וכך גם אנהג בעתיד. התחייבתי לשר לביטחון הפנים ולראש הממשלה שאני נשאר במשטרה עד 1.1.16, ואעשה ככל שביכולתי לדאוג לכניסה רכה של כל מפכ"ל שייבחר. התחייבויות מבחינתי צריכים לכבד ואני עומד מאחורי הדברים שלי".
 

על העובדה כי לא נבחר לתפקיד אמר סאו: "זה מאחורי. נבחר מפכ"ל, נמתין שיעבור את ועדת טירקל ונתחיל בעבודה. אני לא מכיר אותו באופן אישי אבל אני מבין שזו בחירה ראויה, ובשב"כ משבחים את יכולותיו. אני מקבל ומכבד כל החלטה של השר ושל ראש הממשלה".
 
ועדת טירקל, שתבחן את מועמדותו של רוני אלשיך, תתכנס כאמור כבר מחר, ועם סיום הבדיקה יועבר העניין לאישור הממשלה. לכאורה, לנוכח התפקידים שאייש אלשיך בשב"כ, נראה כי לא תהיה מניעה לאשר את המינוי, וההליך צפוי להסתיים בקרוב. בפני הוועדה יופיעו השר ארדן, המפכ"ל לשעבר יוחנן דנינו וראש השב"כ יורם כהן, שידבר על כישוריו של אלשיך.