"אין ולא תהיה הקפאת בניה ביהודה ושומרון", כך הבהיר היום (רביעי) שר הביטחון משה יעלון, במהלך ביקור ביישוב עתניאל

יעלון ביקר הבוקר בסוכתו של ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, יחד עם מפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל ליאור כרמלי. בביקור השתתפו גם מזכירי ונציגי היישובים.

יעלון התייחס לנושא ההתיישבות ביהודה ושומרון ואמר כי היא "גדלה ומתפתחת אך לעיתים יש עיכובים זמניים".

יעלון התייחס בדבריו גם לעניין הבניה והדגיש: "לא הייתה ולא תהיה הקפאת בניה. מכיוון שעברו לתקוף אותנו בלגיטימציה  על יישוב יהודים בארץ אנו פועלים בחכמה". 

"כל מי שיפגע בריבונות יענה ביד קשה" 

שר הביטחון נתן סקירה על המתרחש בתקופה זאת על גבולות המדינה, והרחיב על תפיסת המדיניות ביחס לאיומים מסביב לעליה בטרור. הוא הדגיש כי" ישנם קווים אדומים שעליהם נשמור. כל מי שיפגע בריבונות או שיאיים על בטחון האזרחים יענה ביד קשה". 

"
עם זאת", הוסיף השר,"אנו נוהגים לסייע לאוכלוסיות השכנות בטיפול רפואי בהגדלת הכנסת סחורות לעזה. למעלה מ-200 אלף פלסטינים נמצאים במעגלי העבודה השונים ולמעשה מתפרנסים על ידנו". 

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי אמר בביקור: "השר הוא ידיד ההתיישבות ובקיא גדול בפרטים. הר חברון היא האצבע בסכר המונעת הקמת רצף ערבי במרכז הארץ". 

ביחס לדבריו של שר הביטחון על הקלות לפלסטינים ועל קשרים עם האוכלוסייה הערבית אמר דמרי: "אחרי הפוליטיקה שכנים נשארים שכנים, אנו רואים חשיבות בשיתוף פעולה עם כל מי שירצה להושיט יד ולעבוד עמנו יחד כאשר הביטחון האישי עומד מעל הכל".