האם מועמדותו של סגן ראש השב"כ, רוני אלשיך, לתפקיד מפכ"ל המשטרה תאושר כבר היום? אם לא יתרחש אירוע בלתי צפוי, ועדת טירקל, הצפויה לדון היום במינויו של אלשיך לתפקיד, צפויה לאשר את המועמדות, שכבר זכתה לברכת הדרך מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן. 



גורם בכיר במשטרה אמר אתמול: "מי שעומד ביושרה ובסטנדרטים של מילוי תפקיד בכיר כמו סגן ראש השב"כ, אין ספק שיעמוד בסטנדרטים של המשטרה". הגורם הוסיף: "תפקיד ועדת טירקל הוא לבדוק סוגיות של טוהר מידות, ולכן דיון בעניינו של אלשיך הוא מיותר כמעט לגמרי".
 
למרות זאת, לא כולם מרוצים מבחירתו של אלשייך לתפקיד. אתמול פנתה קרן אברהם, ארגון יהודי־ערבי לשינוי חברתי ולקידום שילוב ושוויון במדינה, לשר ארדן ודרשה ממנו "לשקול מחדש את המועמדות של אלשיך".

במכתב שנשלח מהקרן, נכתב: "בחברה הישראלית, המתמודדת עם שסע לאומי עמוק בין יהודים וערבים־פלסטינים, ישנה חשיבות גדולה לשירות משטרה, שהוא אזרחי במהותו ותופס את החברה הערבית כזכאית מלאה לביטחון, להגנה ולאיכות חיים משופרת. מתוך כך יש חשיבות גדולה שפיקוד המשטרה ובמיוחד המפכ"ל יחזיקו ויובילו תפיסה שירותית וקהילתית־אזרחית ברורה.

בנוסף, כדי שהמשטרה תוכל למלא את תפקידה, היא חייבת לזכות באמון ובשיתוף פעולה מצד הקהילה שאותה היא משרתת". בקרן טענו כי "מינוי אישיות ביטחונית כסגן ראש השב"כ, למפכ"ל המשטרה, מציב בסימן שאלה הן את הסיכוי לחזק את התפיסה השירותית של המשטרה כלפי האזרחים הערבים והן את האמון בה מצד האזרחים הערבים. מינויו של אלשיך עלול לפגוע ביחסים שבין המשטרה לציבור הערבי בישראל, וקרן אברהם קוראת לשר לביטחון הפנים לשקול אותו מחדש".
 

מנגד, גורמים במשרד לביטחון הפנים אמרו אתמול כי בחירתו של אלשיך לתפקיד המפכ"ל היא "הבחירה הראויה ביותר שיכולה להיות". עוד הוסיפו כי "לא צריכה להתפתח מחלוקת בנושא מכיוון שאלשייך נחשב לעילוי בשב"כ, שמכיר את העבודה הביטחונית היטב. מדובר באדם רציני וצנוע, יצירתי וערכי, שעל כתפיו מונחת עתה האחריות להצעיד את המשטרה קדימה".