אלפים התכנסו בעצרת הימין הערב (שני) מול בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, בעקבות ההסלמה במצב הבטחוני. בעצרת עלה לנאום גם שר הרווחה, חיים כץ, שאמר: "באנו לדרוש מממשלת ישראל לפעול בשני מישורים - האחד תחום הענישה - צריך להחמיר את הענישה באופן דרמטי וצריך להטיל אחריות ילדים על הוריהם. ילדים הורגים זו לא חסינות". 

"התחום השני שאנחנו צריכים לפעול הוא תחום הבנייה", אמר כץ, "צריך להגביר את הבנייה ואני לא מתכוון לתל אביב - יהודה ושומרון וירושלים. הקפאת הבנייה מעודדת את בני הבליעל. היא מתורגמת לחולשה ולכן צריך להתחיל לבנות ולהקים יישובים חדשים בארץ ישראל. אני קורא לראש הממשלה - הוא היחידי שמסוגל למגר את הטרור ולבנות את ארץ ישראל ואנחנו מצפים שהוא יעשה את זה".

"אני עומד כאן על הבמה ומסתכל על האלפים שהגיעו במחאה על זה שבמדינת ישראל מעיזים בני בליעל לרצוח זקנים, ילדים, נשים בלי הבחנה רק על מנת לפגוע ולרצוח. אנחנו באנו לכאן היום מגובשים וחזקים מתמיד לבצע את החגיגות", אמר שר הרווחה בערב ההקפות השניות של שמחת תורה.

השר חיים כץ בהפגנה. צילום: מרק ישראל סלם
 

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שנפגש קודם לכן עם ראש הממשלה נתניהו ואמר כי "כשאין מה לומר גם אחרי הפגישה גם אנחנו יודעים לשתוק" ואז שתק לזמן ארוך, בדומה לזו שעשה נתניהו בנאומו בעצרת האו"ם.



"לפני מספר ימים ביום חמישי בלילה לצערי נאלצתי לראות מחזות אימים שראש מועצה במדינת ישראל לא אמור לראות בשום פנים ואופן", אמר ראש המועצה והוסיף: "אנחנו מגיעים לכאן כדי לומר - די! די! באנו לכאן, למדרכה שליד ביתו של ראש הממשלה. לא באנו לאובמה לא לאיחוד האירופי לא לפקידים, באנו למי שנבחר על ידי העם וגם על ידינו כי הוא האחראי וכל הדרישות שלנו הן בראש ובראשונה אליו לראש הממשלה אישית".
"אנחנו כאן בשביל מטרה אחת - כי ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, את ארץ ישראל בונים במעשים לא בדיבורים. גם בדרך לכאן להקפות השניות ולעצרת אני מדווח שאוטובוסים בשומרון חטפו אבנים וסלעים גם בדרך לכאן ולכן אנחנו באנו לומר מספיק - מה שהיה לא יהיה יותר. לא ניתן לזה להמשיך", אמר דגן.
"אנחנו לא מאחלים מוות לאף אחד. מאחלים חיים, בנייה, יישוב הארץ. מכבדים את ראש הממשלה ומודעים ללחץ הבינלאומי ואף על פי כן אנחנו מצפים ממנו לתפוס מנהיגות, לשדר מנהיגות ולעשות מנהיגות. לצערי על אף הדיבורים הגדולים אנחנו עומדים מול הקפאה ברברית, גזענית ליהודים בלבד, שהיישוב היחיד שהממשלה הקימה בקדנציה הזו הוא רוואבי", אמר דגן.
"דורשים מראש הממשלה עצמו אנחנו בחרנו ממך ודורשים ממך ביטחון ושינוי תפיסה. את אויבי ישראל צריכים לרמוס לא רק פעילות כירורגית. צריך לפגוע במסיתים ובסביבה התומכת כמו שארה"ב ובריטניה היו עושות. דורשים ממך להקים יישובים חדשים ביהודה ושומרון. אנחנו דורשים ממך אדוני ראש הממשלה להורות בישיבת הקבינט לבנות מחר בבוקר יישוב חדש בין איתמר לאלון מורה, איפה שנרצחו יהודים. דורשים ממך מהפקידים וממך אישית לשחרר את הקפאת הבנייה ולאשר את כל תוכניות המתאר ביהודה ושומרון ובירושלים" סיכם דגן ואמר: "אני נשאר כאן במדרכה מחוץ לבית ראש הממשלה כמה שצריך ואני קורא להצטרף אליי ונשב כאן עד שנתחיל לראות שינוי לא בדיבורים - במעשים".

"המאבק על ארץ ישראל איננו מאבק פוליטי"

אדוה ביטון, אמא של אדל ביטון ז"ל, שאיבדה את בתה פנתה לראש הממשלה, בנימין נתניהו ואמרה: "מר ראש הממשלה, דורשת אני ממך לשינוי, למעשים בשטח אנחנו ההורים השכולים איננו חיות מחמד שצריך לרחם עלינו.

ביטון דרשה להפסיק את המדיניות המתרפסת והמתנצלת לדבריה: "כשקורים מקרים נפשעים כאלו, כוחנו באחדותנו. אנחנו צריכים לזכור שהמאבק על ארץ ישראל איננו מאבק פוליטי אלא מאבק יהודי רוחני".

ביטון הביעה תמיכה בהתיישבות והוסיפה כי "עם ישראל צריך להתמלאות באמונה. עם ישראל חי. נמשיך ללמוד ולהתיישב ולגדול בתורה".