הסערה הבאה בדרך: חברת הכנסת ענת ברקו דרשה היום (שני) מיו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, להורות למשמר הכנסת לבצע חיפוש על גופם של חברי הכנסת הנכנסים למשכן למרות חסינותם, בעקבות גל הפיגועים האחרון.



במכתב ששיגרה ליו"ר הכנסת כתבה ח"כ ברקו כי "על פי הנוהג הקיים כיום, חברי כנסת אינם נבדקים בהיבט ביטחוני בכניסה למשכן, לאחרונה אנו נחשפים להתבטאויות מסיתות הקוראות לאלימות של חברי כנסת כמו אלו של ח"כ ג'מאל זחאלקה שלטענתה אף אמר בכניסה להר הבית שהוא אינו חבר כנסת ושל ח"כ חנין זועבי שקראה לאינתיפאדה אמיתית בביטאון החמאס".



"אי לכך ובהתאם לזאת, יש מקום לשמור על ביטחונם שלש מנהיגי המדינה, חברי הכנסת וכלל המבקרים במשכן, ולבצע בדיקות ביטחוניות לכלל חברי הכנסת, גם אם העניין יסב אי נוחות מסוימת", הוסיפה ברקו.



מלשכתה של ברקו נמסר כי "החשש הוא שחברי כנסת או עוזריהם עלולים להחדיר למשכן סכינים או אמצעים אחרים שעלולים לשמש לפגיעה בחברי כנסת על רקע ההתלקחות הביטחונית.



"כולי תקווה שמושב זה והבאים אחריו יעברו בשקט בתוך ומחוץ למשכן הכנסת", הוסיפה ברקו. יצוין כי ח"כ ברקו הודיעה אתמול כי לאור המצב הביטחוני היא מצטיידת באקדח אישי.