דיון סוער התקיים הבוקר (רביעי) בוועדת החוקה, על הצעת חוק העוסקת במעמדה של החטיבה להתיישבות. 
ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) הורחקה מן הדיון לאחר שטענה כי יו"ר ועדת החוקה, ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) לא יכול לנהל את הדיון כיוון שהוא מצוי בניגוד עניינים בנושא. 
ח"כ שפיר טענה כי החטיבה להתיישבות מעבירה מיליוני שקלים לעמותות שבראשן עומדים בכירים במפלגת הבית היהודי, וכי "מפלגתו מרוויחה הרבה מהשיטה המושחתת שבה מתנהלת החטיבה". סלומינסקי הורה להרחיק את שפיר מהדיון לאחר שביקשה את חוות דעתו של היועץ המשפטי של הוועדה בעניין ניגוד העניינים של סלומינסקי. 

"סלומינסקי וסמוטריץ' מרוויחים מהכספים שמוזרמים לחטיבה" 

בדיון טענה שפיר: "בנתונים רשמיים של החשבת הכללית של האוצר שהצלחתי לשים עליהם את ידי, עולה תמונה ברורה של מה שעושה החטיבה להתיישבות, וזאת בניגוד למטרתה המוצהרת. החטיבה משקיעה 75% מהתקציב שהיא מקבלת מהמדינה בהתנחלויות ביהודה ושומרון, ולא שווה בשווה בין כל חלקי הפריפריה בארץ, משמע שהיא מזניחה את הנגב והגליל".

חברת הכנסת מהמחנה הציוני הוסיפה כי "לפי הנתונים החטיבה מחלקת את כספי המסים שלנו גם לגרעינים תורניים שהבית היהודי מפעיל במרכזי הערים, שכל קשר ביניהם לבין הפריפריה הוא מקרי בהחלט".

שפיר הוסיפה כי "אתם יודעים למה ולמי הגרעינים האלה כן קשורים? נכון, לניסן סלומינסקי ולבצלאל סמוטריץ', יוזם הצעת החוק. הם מרוויחים פוליטית מהכספים שמוזרמים לחטיבה ולכן הם מגנים עליה בחירוף נפש למרות עמדה ברורה של היועץ המשפטי לממשלה שמתנגד לחוק. לכן העובדה שהם מנהלים את הדיון הזה היא פשוט קריסת מערכות כללית". 
רוב חברי הכנסת שנכחו בדיון דרשו לדחות את ההצבעה על החוק עד לאישורו בוועדת שרים ולסיום עבודת הוועדה שהקים ראש הממשלה לבחינת מעמדה של החטיבה. סלומינסקי דחה את הבקשה.