קבינט הדיור אישר היום (ראשון) את הצעתם של השר להגנת הסביבה אבי גבאי ושר האוצר משה כחלון, לפיה החברה הממשלתית לשירותי איכות הסביבה תשמש כזרוע ביצוע לשיקום קרקעות תע"ש והקרקעות שפונו ויפונו ע"י צה"ל. 
העיכוב בשיקום קרקעות המדינה בשנים האחרונות גרר עיכובים באפשרות שיווק הקרקעות וקידום פרויקטים של בנייה.

לאור זאת, הציע משרד האוצר להכריז על החברה לשירותי איכות הסביבה כ"זרוע ביצוע" שתוביל את פרויקט השיקום כאשר המשרד להגנת הסביבה, כמשרד הממונה על החברה הממשלתית, יפעיל את זרוע הביצוע. דבר זה הצריך שינוי של החלטת הממשלה, שהטילה את האחריות לביצוע השיקום על משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל ושינוי זה אושר היום ע"י קבינט הדיור. במסגרת פעילותה של החברה היא תתבקש לנהל מכרזים, סקרים ודיגומים, ניתוב ופיקוח ובקרה בעלות של מיליארדי שקלים.

"משבר הדיור הוא גם הזדמנות"
 
הקרקעות שדורשות טיהור נמצאות בלב אזורי ביקוש, בין היתר ברמת השרון, אפולוניה (הרצליה), צריפין ושדה דב. על פי הערכות, מדובר בשטחים שיכילו בעתיד כ-70 אלף יחידות דיור, בעיקר באזורים המבוקשים.
 
השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, התייחס להחלטה אמר כי "משבר הדיור הוא גם הזדמנות לשפר את איכות הסביבה של האזרחים המתגוררים במשך שנים ליד קרקעות מזוהמות. בעניין זה אנחנו נצא מעמדת הרגולטור ונעשה גם את הצעדים לתיקון הבעיה".



השר גבאי. צילום: דרור עינב