ישראל מתנגדת באופן נחרץ ליוזמה הצרפתית להציב משקיפים בינלאומיים בהר הבית, כך הבהירו היום (שני) בכירים במשרד החוץ לשגריר צרפת בישראל, פטריק מיזונאב. 



"ישראל מתנגדת לכל מהלך שלא תואם עמה ואשר נוסח ללא שיתופה ואשר נוגע לאינטרסים החיוניים שלה", אמר הגורם הבכיר.



בתגובה אמר השגריר הצרפתי בשיחה שקיים עם סמנכ"ל אירופה במשרד, אביב שיר-און, כי צרפת בוחנת רעיונות שונים בעקבות מה שהגדיר כ"קיפאון מתמשך בתהליך בשלום".



גורם בכיר במשרד החוץ אמר כי השיחה היתה נוקבת וכי בנוסף להתנגדות הישראלית ליוזמה הצרפתית, נדונו בה מכלול יחסי ישראל-צרפת, לרבות יוזמות צרפת במסגרת האו"ם.



הדברים שהובאו בשיחה הם המשך ישיר לדברים שנאמרו אתמול על ידי בכירים במערכת הפוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה אתמול, כי "ישראל דוחה את הטיוטה הצרפתית במועצת הביטחון - אין שם שום אזכור להסתה הפלסטינית, אין שם שום אזכור לטרור הפלסטיני. יש שם קריאה לביטחון המקומות הקדושים. טוב, ראינו כבר מה קורה למקומות הקדושים במזרח התיכון - מה קורה בתדמור, מה קורה ברחבי עיראק וסוריה ומקומות אחרים, שמוסלמים קיצוניים הורסים את המסגדים אחד של השני, שלא לדבר על אתרים נוצריים, אתרי מורשת, אתרים יהודיים".



עוד אמר נתניהו כי "ישראל היא לא הבעיה בהר הבית - ישראל היא הפתרון. אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, אנחנו היחידים שעושים את זה, ונמשיך לעשות את זה בדרך אחראית, בדרך רצינית. לא היה שום שינוי בסטטוס קוו, חוץ מהניסיון של אנשים שאורגנו על ידי תנועות איסלאמיות בישראל ועל ידי גורמים חיצוניים להכניס חומר נפץ למסגדים ולתקוף יהודים מתוך המסגדים. זה שינוי הסטטוס קוו, זה מה שגורם לכל האירועים בשנה האחרונה בהר הבית ולא דבר אחר. אנחנו שומרים על הסטטוס קוו, נמשיך לעשות זאת".