ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מאשים את ההסתה באינטרנט כאחד הגורמים העיקריים לגל הטרור הנוכחי שפוקד את ישראל.



לפני תחילת ישיבת סיעת הליכוד, המתקיימת בכל יום שני, נתן נתניהו, כהרגלו, הצהרה לתקשורת, ללא כל אפשרתו לשאול שאלות. תחילה דיבר נתניהו על הפיגוע שהתרחש אמש בבאר שבע, בו נהרג חייל צה"ל, עמרי לוי ז"ל משדי חמד.



"תחילה אני רוצה לפתוח את דבריי בתנחומים לסמל עומרי לוי, ז"ל, לוחם גולני שנהרג בהתקפה הרצחנית בבאר שבע וכולנו כואבים את כאב המשפחה. כמו כן, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחת העובד מאריתריאה, שנהרג גם הוא אמש.



"אנו במאבק ממושך. ברור שננצח בו. הדבר גורם לעיתים לחיכוך בין אזרחים למבצעי הפיגוע. אזרחים מותקפים פועלים בתושיה ונחרצות. קהל שנקלע למקום אירוע צריך לפנות את המקום וללתת לכוחות ההצלה לעבוד. אנו מדינת חוק ואף אחד לא יקח את החוק לידיו.



"יחד עם זאת, מה שאנו רואים פה זה שילוב בין האיסלאם הקיצוני לאינטרנט. אוסמה בן לאדן פוגש את צוקרברג. אנחנו רואים את זה בבירור. תיחקרנו את המפגעים, נכנסנו לעמודי הפייסבוק ואנחנו רואים הסתה מאוד ממוקדת והיא מפעילה את מעשי הרצח. זה לא מקרי. היא באה ממוקדים ברורים, מחמאס, מהרשות הפלסטינית ומהתנועה האסלאמית. אנחנו ננקוט בימים הקרובים צעדים נגדיהם, אזרחי ישראל לא יכולים להסית נגד קיומה, ומובילים לפעולות שגובות מחיר של ישראלים חפים מפשע".



גם שר החינוך, נפתלי בנט, אמר לפני ישיבת סיעתו: ״אנחנו נמצאים בעיצומה של מתקפת טרור על ישראל. אני רוצה לומר באופן ברור: כדי להתמודד עם הטרור, יש רק חומה אחת שאפקטיבית: חומת הרתעה, ולא חומת בטון", אמר בנט, כשהוא רומז להקמת גדר הבטון בין שכונת ארמון הנציב לכפר ג'בל מוכבר. 

"חומת הרתעה זה אומר שמחבל שיוצא מהבית יודע שגם הוא לא יהיה קיים יותר, וגם הבית שלו לא יהיה קיים יותר", הסביר בנט את כוונתו, "חומת הרתעה זה אומר שכשרואים מחבל חמוש מנסה לפגוע באזרחים צריך לירות על מנת להרוג. נקודה. חומת הרתעה זה אומר שמחבל לא יוכל לקום על רגליו תוך כדי פיגוע, כמו המחבל מבזק, ולשוב ולנסות לדקור יהודים". 
הוא המשיך והבהיר את עמדתו: "חומת הרתעה זה שעם ישראל נשאר תמיד בכל חבלי ארצו, ושום טרור לא יזיז אותנו מכאן. חומת הרתעה זה אומר שההסתה תיעצר, ושאבו מאזן יקבל יחס שמגיע לאדם שמעודד טרור. חומת הרתעה זה שערביי יו"ש יבינו שתם עידן המדינה הפלסטינית. לטרור לא מגיעה מדינה. חומת הרתעה זאת הדרך היחידה להתמודד עם הטרור. זה לא קל, אבל ב-100 שנות ציונות שום דבר לא היה פה קל".

ח"כ עודה: "יהודים וערבים צריכים לעמוד ביחד ולדרוש - פתרון מדיני"

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, התבטאה בישיבת סיעת מרצ בנוגע למדיניות הממשלה וללינץ' שהתבצע אתמול באזרח האריתראי שזוהה בשוגג כמחבל במהלך פיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע ומת מפצעיו: "אני קוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול מיד להרגעת הרוחות. כל ההצעות להכבדת יד מעידות רק על אוזלת יד. חייבים להרגיע את הרוחות, להיפגש עם אבו מאזן, אולי בחסות גורמים בינלאומיים אירופיים, אמריקאים או המלך עבדאללה, ובשלב השני - אין פתרון למציאות הביטחונית המדממת חוץ מפתרון מדיני".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, התייחס לפרסומים אודות זהותו של היורה מבאר שבע: ״אני מגנה בחריפות את הירי שבוצע אתמול על ידי אזרח. מעשים כאלה מנוגדים לחלוטין לתפיסת עולמנו ודרכנו הפוליטית. אני גם מגנה את הלינץ שנעשה אחר כך במבקש המקלט, שמראה לאיזה תהומות אנו מדרדרים. 
 
"זה הזמן לעמוד ביחד, ערבים ויהודים, ולדרוש פתרון מדיני. הדרך היחידה לפרוץ את מעגל הדמים של שנאה וכיבוש היא פתיחה מידית של משא ומתן, כן ואמיתי, כדי להגיע לשלום של עצמאות, צדק ובטחון לשני העמים".