שר הכלכלה אריה דרעי התראיין הערב (שבת) ל"פגוש את העיתונות" בערוץ 2 והתייחס לסוגיית מתווה הגז. 



כזכור, בגלל סירובו של דרעי לחתום על סעיף 52, המאפשר נטילת סמכויות של הממונה על ההגבלים העסקיים בתחום הגז, לא הצליחה הממשלה לאשר את מתווה הגז במליאת הכנסת ולהעביר את סמכויות דרעי לשר אחר.  



במהלך הערב נרשמה דריכות במערכת הפוליטית ועלתה סברה כי הוא יתפטר מתיק הכלכלה כדי לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו או לשר אחר לחתום על סעיף 52, שיאפשר לממשלה לאשר את המתווה. 


בראיון אמר הערב דרעי: "אני מתעסק בנושא של מתווה הגז אני מהיום הראשון שנכנסתי לתפקיד כשר הכלכלה. זה נפל עליי בגלל שהממונה על ההגבלים לא אישר את ההסדר, ויש סעיף מלפני שלושים שנה שאני צריך לחתום על העניין. ניסיתי להעביר את הסמכות אך פקידים בכירים שאמרו שההסכם לא טוב. לכן, שלחתי שבעה תנאים לראש הממשלה והדגשתי שזה מתווה שהוא הרע במיעוטו".

"לא שלם על המתווה"

דרעי ביקש להדגיש: "אמרתי שאני לא שלם עם המתווה הזה, אבל הצבעתי בעדו והוא חייב לצאת לדרך. אני יודע שאני לא יכול לעצור את מתווה הגז וחיפשנו פתרון, אנחנו קואליציה צרה וניסינו בחודשים הללו לעשות כל מאמץ עם כל התנועות בכנסת להעביר את המתווה- אך זה לא צלח. אנחנו לא רוצים בוררות בינלאומית ושהגז יישאר באדמה, ולכן אנחנו מגיעים לקו פרשת דרכים".

במהלך הראיון התייחס דרעי להשערה כי יעזוב את משרדו ואמר: "בימים הקרובים אעשה צעדים, אני האחרון שאעצור את הדבר הזה - גם אם זה אומר לעזוב את משרד הכלכלה. קשה לי מאד לעזוב את המשרד, כיוון שזה משרד גדול מאד שמתעסק כמעט בכל תחומי החיים של מדינת ישראל. התאהבתי במשרד, התאהבתי באנשים ואני באמצע רפורמות מאד גדולות שם"

דרעי פנה לחברי הכנסת ואמר: "אני מציע לחבריי -עשו מאמץ להעביר את הסמכויות ואז אשאר במשרד הכלכלה. אני פונה עכשיו גם לליברמן וליאיר לפיד - כל מי שתומך בגז תעזרו לנו להעביר את הסמכויות. אם בסוף לא אצליח למצוא רוב אז אני לא אעכב את זה ראש הממשלה יטפל בנושא". 

עוד אמר דרעי, כי אם יעזוב את משרדו, הוא יישאר במשרד לפיתוח הנגב והגליל והוסיף: "אני לא אנהל משא ומתן עכשיו. אני לא מאיים ולא סוחט אין לי שום טענה לראש הממשלה".

"דרעי התגלה כפחדן"

ח"כ חיים ילין (יש עתיד) התייחס להודעתו של דרעי ואמר: "קללת דרעי עדיין כאן. דרעי בורח מהגז תחת כניעה לאיומים וללחצים, מפקיר את השקופים ומשמן את בעלי הממון. דרעי התגלה כפחדן ולא כמנהיג שנבחר ואמור לקבל החלטות. שנתיים בכלא וטובת הציבור גם הפעם איננה עומדת בראש מעייניו, אלא אינטרסים פוליטיים ושיקולים אישיים".

עוד הוסיף ילין: "פעם ראשונה ששר בממשלת ישראל מתחנן אל הציבור להצביע עבורו כמו בתכנית ריאליטי ולשמור לו את כיסא שר הכלכלה. אחרי ששיקרת, בגדת בציבור ולא לקחת אחריות - קח את התיק ולך הבית".

גם ח"כ שלי יחימוביץ' התייחסה להודעת דרעי: "קומבינה חסרת בושה שנרקמה בין דרעי, שמתיימר לייצג את השקופים והחלשים, ובין נתניהו, שלרגע אחד לא הסתיר את הזלזול הבוטה שלו כלפי בני אדם רגילים, ואת קשריו החמים ומחוייבותו המוחלטת לעשירי הארץ והעולם". 

יחימוביץ הוסיפה: "צניחת מחירי הגז הטבעי בעולם ותגליות הענק במצרים, הפכו את מתווה הגז המופרך לפשוט בלתי רלוונטי, אך את נתניהו זה לא מטריד. גם בעיצומו של גל טרור קשה הוא עסוק ברקיחת תכסיסים בשירות יצחק תשובה ונובל אנרג'י. עצוב ומאכזב שגם דרעי וגם כחלון, שנישאו על כנפי המאבק למען החלשים, נמלטים מהטיפול בסוגיה שיש בה התקווה הגדולה ביותר לשגשוג ולהורדת יוקר המחיה, והם מסתפקים במחוות קטנות וחסרות תועלת, בעודם רוקדים לצלילי מדיניות נתניהו שלא סופרת את הציבור".