״תמוה בעיניי ולא ראוי שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יפנה ליו״ר כנסת שלא באמצעות הממונים עליו תוך מתקפה אישית כנגד ח״כ נבחר וייתן פומבי לדברים בטרם יזכה לתגובה כלשהי", כך אמר הערב (ראשון), יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בעקבות פנייתו אליו של מנהל בתי המשפט, השופט השופט מיכאל שפיצר.



שפיצר פנה לאדלשטיין ותקף את חבר הכנסת מוטי יוגב (הבית היהודי) על הדברים שאמר נגד שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן לאחר שהורה ללעכב הריסת בתי מחבלים: "מערכת המשפט פתוחה לביקורת, גם במקרים בהם הביקורת מנוסחת באופן בוטה ופוגעני. אלא שח"כ יוגב, כחבר כנסת במדינת ישראל, הרחיק לכת באמירה קיצונית ומסיתה כלפי שופט בישראל, אמירה שבימים אלו, יש בה משום התרת דמו של השופט פוגלמן".



אדלשטיין הוסיף כי הוא חרד עקב המתקפות הבוטות כנגד בתי המשפט והשופטים וקורא לכולם לשמור על כבודה ועצמאותה המוחלטת של מערכת המשפט. 



גם ח״כ עו"ד רויטל סויד (המחנה הציוני) התייחסה לנושא, ואמרה כי זוהי בושה וחרפה לבית המחוקקים שמנהל בתי המשפט נאלץ לפנות בצעד כה חריג ליו״ר הכנסת בדרישה למנוע הסתה ו"התרת דמו" של שופט עליון.



"אבוי לח״כ המנצל את הדמוקרטיה, ובשמה, מסית וקורא לאלימות שוב ושוב, נגד בית המשפט העליון ונגד שופט בית משפט עליון. 20 שנה לרצח רבין ונדמה שלא הפקנו לקחים", אמרה סוויד, והוסיפה: "לא חייבים להסכים עם פסיקות בתי המשפט, ניתן לחלוק עליהן ולבקר אותן. אך מכאן ועד להתרת דמו של שופט וקריאה מסיתה לאלימות נגד בית המשפט העליון הדרך ארוכה".