ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (שני) בועדת חוץ וביטחון כי הוא שוקל לשלול תעודות זהות מתושבי שכונות במזרח ירושלים. נתניהו הוסיף כי בכוונתו לערוך סיור במזרח ירושלים כדי לבחון את המצב מקרוב ואף לזמן חלק מחברי הקבינט בטרם יקבל החלטה.



אחד מחברי הוועדה אף הציע לנתניהו לצאת לסיור כשהוא מחופש כמסתערב, וללמוד את המצב מקרוב. 



במהלך הדיון תקף ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) את נתניהו ואמר לו : "אם הכוונה שלך לשלול תעודות זהות ישראליות מתושבי שועפט וכפר עקב במזרח ירושלים היא חלק משינוי במדיניות שלך אני תומך, אך אם מדובר בהחלטה הנובעת מענישה קולקטיבית אני מתנגד".



עוד הוסיף פרץ: "המדיניות שלך מובילה אותנו לפי התהום, אתה פועל בשיטת הסופר טנקר, במקום למנוע דברים אתה נותן לדברים להתעצם וקופץ על פי התהום". במהלך הדיון עורר ח"כ ישראל אייכלר סערה כשאמר: "נשות הכותל הם המורביתן שלנו". 


במהלך דיוני הוועדה, הזהיר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מפני איומים של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה לפעול נגד ישראל.

בפתח הישיבה אמר ליברמן: "מעבר לגל הטרור האחרון, אני חייב לציין שאני מאוד מוטרד מכתובת חדשה על הקיר שהופיעה בסוף השבוע האחרון, ואני מתכוון לדבריו של נסראללה. מי שלא הבין, אז פירוש הדברים שאמר נסראללה הוא 'אנחנו עוד מעט גומרים בסוריה ואנחנו נתפנה לטפל בכם'".

"אני באמת מעריך שתוך שנה, כך או אחרת, המעצמות יגיעו להסדר או הכרעה בסוריה, וצריך לקחת את דבריו של נסראללה ברצינות", טען ליברמן.

 ליברמן הוסיף כי הוא איננו נותן אמון בממשלה שתטפל כיאות במצב, "אני חושב שממשלה שהפגינה חוסר אונים, גם מול חמאס בעזה וגם מול גל הטרור".