ראש הממשלה בנימין נתניהו יתקבל במשב רוח קר כשינחת מחר בוושינגטון, לקראת פגישתו עם נשיא ארה”ב ברק אובמה לאחר נתק ארוך. למרות חשיבות הביקור נתניהו ופמלייתו לא יזכו להתגורר בבית ההארחה היוקרתי של הבית הלבן, ה”בלייר האוס”. הפמליה הישראלית תסתפק בבית מלון בבירה וושינגטון.
 
הסירוב האמריקאי להלין את נתניהו ב"בלייר האוס" בא בשיאו של “משבר רן ברץ”, שהגיע לאחר תקופת נתק ארוכה בין הנשיא אובמה לראש הממשלה נתניהו, תקופה שבה לראש ממשלת ישראל לא היה ערוץ אישי אינטימי לנשיא ארה”ב בפעם הראשונה הזכורה בהיסטוריה של הברית בין שתי המדינות. הביקור הנוכחי אמור לתקן את היחסים ככל האפשר, לפחות במישור הפורמלי.

הלנת פמליית ראש הממשלה ב”בלייר האוס” הייתה יכולה להיתפס כצעד בונה אמון אמריקאי ולשפר מאוד את האווירה. אך כאמור, זה לא יקרה. הביקור של נתניהו בוושינגטון מוגדר כ”ביקור רשמי”, מה שמחדד את העובדה שלא תהיה לינה במעון ההארחה הרשמי.
 
בשגרירות ישראל בוושינגטון מסרו אתמול בתגובה לפניית “מעריב-השבוע” כי “'הבלייר האוס' בשיפוצים”. בדיקה מהירה העלתה כי נשיאת קוריאה הדרומית התגוררה בו לפני כשבועיים, ונשיא סין לפני קצת יותר מחודש. מה שזקוק לשיפוצים באופן דחוף הוא מוסר העבודה של הדוברים הישראלים והיחסים בין הבית הלבן ללשכת ראש הממשלה. בסדר הפוך, כמובן.