פחות מיממה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בארה"ב כי מהלך חד צדדי בגדה יהיה אפשרי בתנאים מסוימים - הוא מבהיר את דבריו. 
 
נתניהו אמר: "לא דיברתי בארה"ב על נסיגה חד צדדית, אלא על האפשרות של צעדים חד צדדיים ודווקא כאלה שיחזקו את האינטרסים הבטחוניים והלאומיים של ישראל מול הטרור. אין לי שום כוונה לפנות או לעקור יישובים, הטעות הזו לא תחזור". ההבהרה של ראש הממשלה הגיעה לאחר שהותקף על ידי חבריו מהקואליציה. 
 
יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט אמר כי "כל מסירת שטח חד-צדדית לערבים היא שגיאה כבדה, תמיד".

"הדיבור על כך בעיצומו של גל טרור מעביר מסר הפוך מהנדרש. האויב צריך לקבל עונש על הטרור ולא פרס על רצח יהודים", אמר יו"ר הבית היהודי, "אין ספק שיש לעשות מהלך חד-צדדי: החלת הריבונות הישראלית ביישובים הישראלים ביהודה ושומרון".


גם יושבי ראש שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת יואב קיש (הליכוד) ובצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), תקפו את נתניהו: "אנו תומכים בהודעת ראש הממשלה למימוש צעדים חד-צדדיים ביהודה ושומרון", מסרו בהודעה העוקצנית. "לאחר חודשיים של טרור בלתי פוסק, על ישראל לנקוט צעדים חד-צדדיים של בנייה והחלת ריבונות. כך נבהיר לפלסטינים שהטרור אינו משתלם, ושמכל עימות הם רק יפסידו ואילו ישראל תצא מחוזקת".

באירוע של מכון המחקר הדמוקרטי אמש בוושינגטון אמר נתניהו כי "מהלך חד-צדדי בגדה אפשרי, אבל הוא צריך לעמוד בתנאי הביטחון של ישראל ולהיות חלק מהבנות בינלאומיות רחבות". ראש הממשלה הוסיף כי נושא ירושלים והר הבית הינו בלתי פתיר.
 
בהתייחסו לסכסוך הישראלי-פלסטיני שאל נתניהו: "היו חמישה ראשי ממשלה מאז אוסלו, מדוע הם לא עשו שלום?". הוא הוסיף כי ישראל נכונה לפשרה, אך כל שטח שפינתה שימש לאחר מכן לירי לעברה. ראש הממשלה אמר כי "לאור השינויים המתרחשים באזור, ייתכן שהנהגה פלסטינית עתידית, ואולי זו הנוכחית, תסכים לקבל את תנאינו". כמו כן, הודה נתניהו בנאומו כי ההתבטאות בדבר "הערבים הנעים לקלפיות" ביום הבחירות לכנסת היתה שגיאה.