רוב מכריע של הציבור, 65%, אינם מאמינים לדברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ברק אובמה כי הוא נותר מחויב לחזון שתי המדינות, כך עולה מסקר של מכון פאנלס פוליטיקס עבור ערוץ הכנסת שפורסם היום (חמישי). מהסקר עולה כי רק 21% מאמינים לדבריו של נתניהו לאובמה בעניין שתי המדינות ואילו 14% אינם יודעים האם להאמין לנתניהו או לא.



אבל גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה לא זוכה לאמון מוחלט של אזרחי ישראל. לשאלה האם אתה מאמין לנשיא ארצות הברית אובמה כשהוא אומר שביטחון מדינת ישראל חשוב לו השיבו 49% בחיוב לעומת 48 אחוז בשלילה. שאלה אחרת בסקר בדקה את מידת התמיכה בחזון שתי המדינות. מסתבר ש-55% מהציבור תומכים ברעיון שתי המדינות לעומת 32% שמתנגדים.



יחד עם זאת, לשאלה כיצד הם מסכמים את ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בארצות הברית השיבו 51% אחוז כי הביקור היה מוצלח לעומת 29% שטענו כי הוא כלל לא היה מוצלח.



במקביל בחן הסקר את מערכת היחסים בין הממשל בישראל לבין הממשל בארצות הברית. 44% מהציבור חושבים שהיא סבירה, 36% סבורים כי מדובר במערכת יחסים גרועה ורק 17% סבורים כי היא טובה.



התשובות שניתנו לשאלה הבאה בסקר יכולים לגרום נחת לרפורמים ולהרגיז את החרדים. הסקר בדק את תמיכת הציבור בהצהרת נתניהו שאמר בארצות הברית כי ידאג לכך שרפורמים, אורתודוכסים וקונסרבטיבים 'ירגישו בבית במדינת ישראל. 62% השיבו שהם תומכים בדבריו לעומת 31% שמתנגדים.



ובעניין אחר, הסקר בדק מה עמדת הציבור לגבי הפתרון הנכון לעתיד תחנת גלי צה"ל בעקבות דברי הרמטכ"ל כי יש להוציא אותה מאחריות הצבא. 41% מהציבור סבורים כי יש להוציא את גלי צה"ל מאחריות הצבא אבל לא לסגור את התחנה. 32% סבורים כי יש להשאיר את המצב הקיים ורק 15% סבורים כי יש לסגור את התחנה.



ממצאי הסקר שנערך על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר עבור ערוץ הכנסת. בסקר השתתפו 506 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל - מגיל 18 ומעלה.