הצעת חוק חדשה שיזמה ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) מבקשת לאסור על פרסום והפצת תמונות של מחבלים הרוגים או פצועים בזירות הפיגוע. ההצעה מתייחסת לתמונות רגילות או מטושטשות כאחד.



"החשיפה על בסיס קבוע לתמונות של גופות מדממות בכלל אמצעי התקשורת, וברשתות החברתיות, מיד בתום האירוע ולעיתים אף במהלכו על ידי הגורמים בשטח או עוברי אורח, יוצרת נזק פסיכולוגי ונפשי בלתי הפיך לכלל אזרחי המדינה, בדגש על ילדים ובני נוער", הסבירה מועלם רפאלי.



לדבריה נדרשת חקיקה על מנת להתמודד עם השלכות הטכנולוגיה. "היכולת של אדם לגונן על עצמו, או על ילדיו, מחשיפה לתכנים אלו היא קשה עד בלתי אפשרית. הקדמה הטכנולוגית יוצרת אתגרים המחייבים את התייחסות המחוקק, בפרט במצבים כגון אלה".



"פרסום תמונות של מחבלים הרוגים אינו מוסיף תועלת אלא מזיק. פרסומים אלה אינם תורמים לביטחון המדינה ולתחושת ביטחון האזרחים. אין זה מוסיף לחוסן הלאומי אלא יוצר נזק נפשי לכלל האוכלוסייה, בדגש על קטינים. לא בכדי לא פורסמו בערוצי התקשורת הרשמיים של צרפת תמונות זוועה של המחבלים או קורבנותיהם לאחר הפיגועים שאירועו החודש בפריז", הסבירה מועלם רפאלי שביקשה לאסור הפצת תמונות כאלה בישראל.



בתוך כך התייחסה מועלם רפאלי לפיגוע הדקירה בצומת גוש עציון בו נרצחה הדר בוכריס בת ה-21: "לא ניתן לפחד לנצח. אני מעבירה את הלשכה שלי מחר לצומת גוש עציון".