פרישתו של ינון מגל מהכנסת הבוקר (שני) בעקבות טענות כי הטריד מינית נשים במסגרות שונות שבהן עבד, התקבלה בשביעות רצון ברחבי הקשת הפוליטית.



חברת מפלגתו של מגל, שרת המשפטים איילת שקד מהבית היהודי, צייצה בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "נטילת האחריות הערכית של ינון מגל היא מעשה ראוי ולא שכיח במחוזותינו".



השר נפתלי בנט, השוהה במסע הסברה בארצות הברית עודכן בהחלטתו של ינון מגל להתפטר מהכנסת, ומסר כי ״זהו מעשה ראוי. אני מקווה שההליך בו הוא נמצא יסתיים מהר ככל האפשר ויוכל להתמסר למשפחתו ולהמשך דרכו״.

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר בתגובה לפרישתו של ח"כ ינון מגל: "ינון מגל עשה את ההחלטה הנכונה. הגיע הזמן לסגור את הקרקס, לא צריך חברי כנסת שמטרידים מינית או מעליבים אנשים עם נכויות. צריך להחזיר לבית המחוקקים את כבודו, ועשינו היום צעד לכיוון".
השרה לשוויון חברתי, ח״כ גילה גמליאל (הליכוד) אמרה כי "כעת יתאפשר למערכות החוק והאכיפה לבדוק את הנושא כנדרש. אני מברכת על ההחלטה, ענן כבד הוסר מעל הכנסת. אני לא חושבת שצריך לרקוד על הדם. יש שלטון חוק בישראל וצריך לתת לו לעשות את עבודתו. כולי תקווה שלא ניתקל עוד במעשים מהסוג הזה, בטח ובטח שלא בקרב מחוקקים".
יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומא-סלימאן, אמרה בתגובה להתפטרותו של מגל: "הצעד שנקט ח"כ ינון מגל הנו הכרחי ונכון למען המאבק בהטרדות מיניות בכלל ובמיוחד במקום העבודה. אין מקום בבית נבחרים למי שמחפיץ נשים ומזלזל במעמדן וכבודן. כולי תקווה כי צעד זה יהווה דוגמא בפני אחרים שעדיין לא הפנימו כי סוגייה זו הנה קו אדום ומעידה על מוסר לקוי לא רק כלפי נשים אלא כלפי בני אדם בכלל".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר על מגל כי "הוא לקח החלטה נכונה. היחסים בין גברים לנשים עברו התקדמות גדולה מאד בשנים האחרונות. צריך להתקדם כל הזמן בנוגע לשוויון לנשים ויחסים תקינים ומכובדים בין המינים".
 
ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) אמרה כי "טוב שמגל החליט לפרוש. צריך להעביר מסר חד וברור שאין מקום בכנסת ישראל לנציג ציבור שפוגע ורומס את כבודו של אדם אחר. אני רוצה לחזק את הנשים שבזכות האומץ שלהן להיחשף האמת יצאה לאור. רחלי רוטנר והנשים הנוספות שנאלצו לספוג בנקודה כל כך רגישה הכפשות אישיות ואיומים, הביאו את כנסת ישראל למקום טוב יותר ופחות חשוך, והציבו רף ליושר מידות שראוי שיהיה לנציג ציבור. הכנסת לא יכולה להיות סבלנית כלפי מטרידנים, כפי שהיא לא יכולה להיות סבלנית כלפי מי שמשפילים אנשים עם מוגבלות, כמו אורן חזן. אני מקווה שהוא הבא בתור לפנות את מקומו לחבר כנסת ראוי יותר".