הכבדה על הלוביסטים בכנסת: יו"ר ועדת הכנסת, ח״כ דוד ביטן, (הליכוד) יביא היום לוועדה הצעת חוק שלפיה לוביסטים יצטרכו לרשום בפרוטוקול של כל ועדה בכנסת שאליה הם נכנסים את פרטיהם האישיים ואת הגוף שאותו הם מייצגים.
 
לדברי ח"כ ביטן, מדובר בתיקון חוק הכנסת בעניין הלוביסטים. הוא נועד להגביר את השקיפות בוועדות בשל תלונות חוזרות ונשנות על כך שלוביסטים נוכחים בדיוני הוועדות בלי להזדהות עבור מי הם פועלים, ומנסים להשפיע על אופן הצבעתם של חברי הכנסת.
 
ח"כ ביטן הדגיש כי אם הלוביסטים יסרבו להירשם בפרוטוקול הנוכחות בכל דיון של אחת מוועדות הכנסת, הם יהיו צפויים לסנקציות. כיום, בפתח כל ישיבה מועבר בין הנוכחים באולם הוועדה דף רישום לא מחייב, כך שהלוביסטים יכולים להיכנס ולצאת מהאולם במהלך הדיונים בלי לדווח על כך לאיש.
 

״שקיפות עבודת הכנסת היא מיסודות הדמוקרטיה, במיוחד בכל הקשור לפעילות השתדלנים בכנסת ובהליכי החקיקה שלה - על כן יש לשנות זאת. אם לא יעשו כן, הם יהיו צפויים לסנקציות״, הבהיר ח"כ ביטן.
 
על פי מדד הלוביסטים של העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, נכון לדצמבר 2015 פועלים בכנסת 107 לוביסטים רשומים שמייצגים 413 לקוחות, כולל החברות הגדולות במשק.