ח"כ איציק שמולי התרגש היום (שני)  עד כדי דמעות, במהלך דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, שבו סיפר על סבתו שנפלה לדבריו קורבן לרפורמה בהסדרי הביטוח הסיעודי ופרץ בבכי.

את  הדיון בנושא "מחדל הביטוח הסיעודי הקבוצתי" זימנה קבוצה של חברי כנסת בהם איציק שמולי, יואב בן צור, קארין אלהרר, יואב קיש, רועי פולקמן, אוסאמה סעדי, אורלי לוי-אבקסיס ואורי מקלב. הח"כים קבלו על כך שבימים אלה נפלטים מהסדרי הביטוח הסיעודי אלפי מבוטחים קשישים שנותרים ללא מגן.

יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף (כולנו) פתח את הדיון באומרו כי מדובר ב"דיון על פאשלה לאומית ממשלתית. אנחנו כמעט בערב אסון. הרבה מאוד אנשים חשבו שהחיים שלהם מסודרים עד סוף ימיהם. לצערנו, הביטול של הביטוח הקבוצתי נעשה בצורה זריזה ולא מסודרת והכניס לדאגה חלק מהאנשים ששילמוכל חייהם. ביום אחד התברר שהכול כלאם פאדי".

"זה לא סיפור על ביטוח, זה סיפור על הונאה", אמר ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), שהתקשה להסתיר את התרגשותו וסיפר, תוך שעיניו דומעות על סבתו, שנפלה קורבן לדבריו ל"הונאה שהממשלה נתנה לה הכשר". הוא הוסיף: "אחד מאותם אנשים - שנפלו במכה הזו - היא סבתא סעידה. סבתא שלי שלא ידעה מה זה אקטואריה ומה זה סיכון, יש כאן 1.2 מיליון אנשים שנפלו בפח. 1.2 מיליון ישראלים הם לא כמה מטומטמים".

שר הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ, שלא נכח בדיון הודיע היום לשר האוצר משה כחלון כי הוא מחזק את ידי ההסתדרות במאבק נגד הפגיעה במבוטחי הביטוח הסיעודי,  וקורא לשר האוצר לא לתת יד למהלך שיפגע במאות אלפי מבוטחים ששילמו ממיטב כספם, ועתה עומדים מול שוקת שבורה.