האם חברי הכנסת צפויים לקבל עוד עוזר פרלמנטרי, על פי דרישתם? למרות החלטת הוועדה הציבורית, החליטה היום (רביעי) 



ועדת הכנסת לא קיבלה את המלצתה של הוועדה הציבורית ועומדת על החלטתה להוסיף עוזר שלישי לח"כים. ההתעקשות של נבחרי הציבור מגיעה כיוון שהם טוענים כי אין להם דרך להספיק את כל המשימות בהן הם נאלצים לעמוד, ולכן ההצעה הוגשה הן על ידי חברי כנסת מהימין והן מהשמאל.

היוזמה לרעיון הגיעה מיו"ר הוועדה, ח"כ דוד ביטן, ואז נקבע כי היא תידחה עד שתיבחן על ידי יועץ ארגוני. הוועדה הציבורית לא נענתה בכך לבקשת ועדת הכנסת, כשוועדת הכנסת החזירה את הנושא לוועדה הציבורית, שתצטרך לתת את המלצתה הסופית תוך 15 ימי עבודה, ואז תשוב ותדון בה ועדת הכנסת. על פי החוק, לאחר ההמלצה הסופית של הוועדה הציבורית, תהיה ועדת הכנסת רשאית לקבל את המלצתה או לדחותה, ולקבל החלטה כראות עיניה.

"אנו כח"כים קופצים מוועדה לוועדה ומולנו חברות עם גדולי היועצים, ואנחנו צריכים להתכונן לדיונים במגוון נושאים מקצועיים. כוח האדם העמד לרשותנו לא מאפשר לנו להתמודד בצורה הראויה", אמר יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן, "נפגשתי עם הוועדה הציבורית ואמרתי להם שלא צריך להסתכל על התקציב אלא האם זה משרת את הציבור והאם הבקשה מידתית. התקציב לא בשמיים. הם לא התייחסו למה שאמרתי. זכותם. אני מבקש לדחות את החלטתם ולקבל את החלטתנו הקודמת בנושא".
 
ח"כ מרב מיכאלי טוענת: "יש להפסיק לדבר על היועצים הפרלמנטריים כעל תנאי הח"כים. זה לא חלק מתנאי השכר שלנו. הם עובדים של הציבור. כל יועצת ויועץ פרלמנטרי הם עוד לבנה בחומה נגד גופים שמייצגים אינטרסים זרים. אין לנו מספיק צוות כדי לעשות את העבודה לבד. יש פירצה שבה נכנסים הלוביסטים. עוזר נוסף זה לא פינוק אלא עבודה לטובת הציבור".
 
קסם רוזנבלט, יועצת פרלמנטרית סיפרה: "רצינו להיפגש עם חברי הוועדה. פנינו אליהם. ביקשנו לשקף את היקף העבודה. היה לנו חשוב שעמדתנו תושמע ומה ההשלכות הלוגיסטיות של עוזר נוסף. לא זומנו. צר לנו מאד. אין הגיון לעשות תחקיר ארגוני. היועץ הארגוני ילווה אותי הביתה כשאני עונה על סמסים באחת עשרה בלילה?"