ג'ודי ניר מוזס שלום בתגובה ראשונה לפרישתו של השר סילבן שלום מהחיים הפוליטיים. בחשבון הטוויטר שלה צייצה הערב (ראשון) ג'ודי: "עצוב, אבל הילדים שלי מעל הכל". בהודעה שמסר מוקדם יותר השר שלום, אמר: "כ-23 שנים אני משרת במסירות ובאמונה את הציבור כח"כ וכשר במשרדים שונים מתוך תחושת שליחות ורצון לקדם מטרות חברתיות וציבוריות חשובות ביותר. קצתי בדרך הייסורים שהייתה מנת חלקי ומנת חלקה של משפחתי, רעייתי,ילדיי ואימי המבוגרת. משפחתי תומכת בי באופן מלא, אך אין כל הצדקה למחיר הנדרש ממנה. בנסיבות אלה החלטתי לפרוש מתפקידיי כשר וחבר כנסת".







במקומו של שלום יכנס ח"כ אמיר אוחנה, נציגו הראשון בכנסת של "גאווה בליכוד", תא הלהט"ב של הליכוד. המשמעות של פרישתו של שלום היא שתיק הפנים יעבור גם הוא לראש הממשלה. פרט לתיק הפנים ראש הממשלה נתניהו מתפקד בפועל גם כשר החוץ, שר התקשורת, השר לשיתוף פעולה אזורי ושר הכלכלה.


"ניצחון לנורמות הציבוריות"

חברות סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, ח"כ מיכל רוזין וח"כ תמר זנדברג, מסרו עם ההודעה על פרישתו של השר: "טוב שסילבן שלום פרש מהחיים הפוליטיים, מדובר בניצחון לנורמות הציבוריות הנדרשות מנבחרי ציבור בישראל, נורמות שלא מאפשרות המשך כהונה של אדם אשר הצטברו נגדו עדויות רבות במהלך הימים האחרונים."



חברות הכנסת הוסיפו: "פרישתו של סילבן שלום לא צריכה להחליף את חובת היועמ"ש להורות למשטרה לזמן את השר הפורש לחקירה בדבר העדויות, לאור חומרת הדברים חובה למצות את הדין הפלילי גם אם לא תוגש תלונה, כמתחייב לפי החוק, מאחר ואין הדין הציבורי מחליף את הדין הפלילי. מדובר במסר חזק ומעודד לנשים במדינת ישראל."



השר סילבן שלום. צילום: מרק ישראל סלם



ח"כ מירב מיכאלי כתבה דרך חשבון הטוויטר שלה: "‏אין לי שמחה לאידו של סילבן שלום אבל יש לי שמחה, גאווה ותקווה שהנורמות משתנות. שנים של עבודה נושאת פרי, המציאות משתנה לנו לנגד העיניים, לטובה".



חברת הכנסת יעל כהן פארן (המחנה הציוני) התייחסה גם היא לפרישת השר ואמרה: "אמנם השר סילבן שלום עשה נכון שפרש מהחיים הפוליטיים, אך חבל שלא פעל באמות המידה המוסריות המצופות ממנו לאורך השנים, ואפילו כעת כאשר נמנע מלהביע חרטה על מעשיו". עוד אמרה חברת הכנסת כי "קשה לשמוח כאשר מוטחות האשמות כה קשות כלפי נבחר ציבור, שר בממשלת ישראל, בפרט בגין הטרדת נשים שעבדו עמו או היו תחת מרותו. נבחרי ציבור אמורים לשרת את הציבור ולדאוג לאינטרס הציבורי, להוות דוגמא אישית ולעמוד בנורמות גבוהות של מוסר, שלא לומר - להציבן. אני מקווה שפרישתו של שלום תסמן התחלה של נורמות חדשות המצופות מנבחרי הציבור, ובכלל תעשה משהו לשינוי הנורמות בחברה הישראלית, בפרט בנושא זה של הטרדה מינית".



יו"ר נעמת גליה וולוך בירכה על החלטתו של השר שלום ואמרה שמסתמן כי "הולכת ונוצרת נורמה ציבורית חדשה שאנשי ציבור שמרחפת מעל ראשם עננה של חשדות בדבר התנהגות שאינה ראויה כלפי נשים מבינים כי לא יוכלו להמשיך ולכהן", לטענתה, "הנורמה החדשה הזו היא פועל יוצא מאי נכונותן של נשים להמשיך ולשתוק להמשיך ולהסתתר ועל כך הן ראויות לכל שבח".



בתוך כך, לשכת היועץ המשפטי לממשלה ערכה הערב התייעצות בעקבות הפרסומים השונים הנוגעים לשר סילבן שלום, בהשתתפות פרקליט המדינה וראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, ואנשי צוותם. בהתייעצות סקר ראש האגף לחקירות ומודיעין את דרכי הפעולה האפשריות לבירור הדברים ובסיום הדיון החליט היועץ המשפטי לממשלה על פי המלצת פרקליט המדינה, להנחות את המשטרה לחדש את הבדיקה שקוימה בזמנו של הטענות והמידעים שפורסמו. פרקליטות מחוז ת"א תלווה את מהלכי הבדיקה.