מלחמת כיסאות: בעקבות פרישתו של השר סילבן שלום מהממשלה דורש הערב (ראשון) סגן השר איוב קרא מראש הממשלה בנימין נתניהו למנותו לשר באחד משני התיקים שהתפנו לאחר פרישת השר שלום ולאחר מינויו של דני דנון לשגריר באו"ם. מקורביו של איוב קרא מסרו כי הוא הודיע הערב ללשכת ראש הממשלה כי הוא רואה עצמו המועמד הראשון בתור לשר במקום שלום. לדברי המקורבים קרא אמר כי בסבב המינויים הקודם דלגו עליו ומינו אותו לסגן שר וכי הפעם הוא לא יוותר וילך עד הסוף.



המקורבים אמרו כי "איוב קרא הוא היום ותיק הח"כים בליכוד והבכיר שביניהם. הוא הוכיח עצמו במשרד לשיתוף פעולה אזורי שם תפקד כשר לכל דבר למרות שבתוארו היה סגן שר. העדה הדרוזית כולה מצפה לכך שיהיה שר בממשלת נתניהו לאור הנאמנות שהיא מגלה לליכוד ולמדינה. במינויו של קרא לשר במקום סילבן שלום יהיה מסר לא רק לאזרחי ישראל הדרוזים, אלא גם לכל הדרוזים במזרח התיכון, בתקופה סוערת זו".



רוצה להתמנות לשר, איוב קרא. צילום: מורן מעיין



כזכור, עם מינוי הממשלה לאחר הבחירות, איים קרא שלא להגיע לטקס ההשבעה ואף התאשפז סמוך להשבעה וגרם לדפיקות לב מואצות לקואליציה הנשענת על רוב דחוק. קרא הוא לא היחידי בקרב הכיסאות שמתפתח עם פרישתו של שלום מהממשלה. גם חברי כנסת נוספים מצפים להתמנות לשרים או להשתדרג בממשלה. הערב כבר הוזכר אריה דרעי מש"ס כמועמד לחזור לתיק הפנים והפריפריה. יריב לוין הוזכר כמועמד אפשרי לתיק הכלכלה ואילו צחי הנגבי ובני בגין הוזכרו כמועמדים אף הם לקבל תיק בממשלה שהצטמצמה כאמור בעקבות מינויו של דני דנון לשגריר ישראל באו"ם. 



רגב רוצה להיות שרת הפנים

בסביבתה של השרה רגב מדברים על כך שישנה צפייה מראש הממשלה למנות אותה לשרת הפנים או לתפקיד הבכיר שיתפנה. לפי הדיווח, ישנה הסכמה רחבה בשורות הליכוד ובקרב ראשי הרשויות על הנושא. לטענת גורמים בסביבתה של רגב, "השרה היא הראויה למינוי לתפקיד בכיר, גם משום מקומה הגבוה בליכוד וגם משום שוויתרה באצילות על תפקיד שרת הרווחה שהובטח לה עבור הקמת הממשלה. עתה, כשניתן למנות שר לתפקיד בכיר ראוי שזו תהיה היא". עוד אמרו הגורמים כי "רגב הייתה נאמנה לראש הממשלה אפילו שכולם פנו ואמרו לה לא לוותר, היא בחרה לסייע לראש הממשלה ולא להקשות עליו ועכשיו הצפייה היא שהיא תקבל את המינוי לו היא ראויה".



דורשת את תיק הפנים, מירי רגב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90