חאזם חיירת, השגריר המצרי החדש בישראל, נכנס לתפקידו. בפתח ישיבת הממשלה, התייחס רה"מ בנימין נתניהו לדיפלומט הבכיר ואמר: "אני מקדם בברכה את בואו ומברך על הצבתו מחדש של שגריר מצרי בישראל, דבר שיאפשר לנו עוד יותר להדק את היחסים עם מדינה ערבית חשובה ומרכזית זו". כזכור, בחודש יוני הודיעה מצרים על מינוי שגריר חדש לישראל והצהירה כי הוא צפוי להיכנס לתפקידו בחודשי הסתיו השנה. במשרד החוץ בירושלים אישרו אז את דבר המינוי ובירכו על ההחלטה המצרית. חיירת כיהן עד כה כעוזר שר החוץ המצרי לענייני הסגל הדיפלומטי והקונסולרי.


הפעם האחרונה שבה כיהן שגריר מצרי במשרה מלאה הייתה בסוף שנת 2012, אז הוחזר השגריר הקודם לקהיר לצורך התייעצויות תוך כדי מבצע "עמוד ענן". מאז ועד היום נוהלה השגרירות המצרית על ידי דיפלומט בדרג של משנה לשגריר. במשרד החוץ אמרו בתגובה כי השגריר החדש הגיע לישראל בסוף שבוע וכי הם מאחלים לו בהצלחה בתפקידו.
סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי בירכה גם היא את השגריר המצרי החדש מר חאזם חייראת: "אני מברכת את השגריר המצרי החדש מר חיזאם חייראת עם כניסתו לתפקיד. אני בטוחה כי הגעתו היא עוד אבן דרך בחיזוק יחסינו עם מצרים נוכח האתגרים האזוריים. אני מאחלת לו הצלחה רבה בתפקיד".