סערה במליאת הכנסת: במהלך דיון על חוק השבת של ח"כ מיקי זוהר, יוזם החוק ניצל את נאומו בכנסת היום (רביעי) כדי לתקוף את מה שכינה ה"תל אביבים" ואת חברי סיעת המחנה הציוני כשטען כי הם "וויתרו על השבת ושכחו את הרעיון היהודי לטובת רון חולדאי וקבוצות כוח שמשפיעות על התקשורת".



דבריו עוררו סערה במליאה כשחברי כנסת מהמחנה הציוני קטעו את דבריו בצעקות והורחקו בזה אחר זה מהמליאה, בהם יואל חסון, איילת נחמיאס-ורבין. עוד הורחקו תמר זנדברג ומיכל רוזין ממרצ וחיים יליו ומיקי לוי מיש עתיד.



"החוק שלי הוא חוק סוציאלי-יהודי", אמר זוהר, ו"לא חוק דתי", הוא הוסיף. חברי הכנסת מהאופוזיציה צעקו לעברו: "למה אתה פוחד להביא את החוק להצבעה היום? לך תסביר למה חברי הכנסת מהסיעה שלך מתנגדים לחוק".



ח"כ זוהר אמר בתגובה: "אנחנו מדינה יהודית וכל יהודי שירצה לנוח ביום המנוחה, ינוח על אפכם ועל חמתכם, גם אם תקראו לי כופה דת, חשוך ומשיחי, אני אלך עם דרכי באמונה עד הסוף. הניצחון שלי הוא הניצחון של עם ישראל. אני אמשיך עד הניצחון. אנחנו פה רק בזכות גורם אחד, בזכות הקדוש ברוך הוא". לדבריו ההצבעה נדחתה למועד קרוב מאוד.



כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הבוקר לחבר הכנסת מיקי זוהר וביקש ממנו להגיע הסכמות בנוגע ל"חוק השבת", טרם הבאתו למליאה לקריאה טרומית.



חבר הכנסת זוהר אמר כי "בעקבות פנייתו של ראש הממשלה ושל סיעת כולנו שותפתנו החשובה לקואליציה, החלטתי להיענות לבקשה. היום אציג את החוק במליאת הכנסת, אך אמתין לדיון והצבעה במועד שאקבע בקרוב. ברור לי שמדובר בחוק מורכב וחשוב למדינת ישראל הכולל השלכות רוחביות על כלל האוכלוסייה. אני סבור שיש בחוק זה ערך יהודי סוציאלי חשוב מאוד ולכן אפעל לייצר הסכמות יחד עם חבריי בקואליציה ובאופוזיציה".