השר אורי אריאל יוצא נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על רקע הבטחותיו לבנייה, וקורא לו להחיל את הריבונות הישראלית על שטחי C ולהפסיק את ההקפאה בשטחי יהודה ושומרון. "יש כאן ריטואל קבוע", אמר אריאל, "כל ערב בחירות מופיע כאן ראש הממשלה ומודיע שנבנה פה. יומיים לאחר מכן ההבטחה נמוגה. אני בא לחזק את ראש הממשלה ולומר לו שהגיע הזמן שייבנה, הגיע זמן סיפוח אזורי C".
 
את הדברים אמר השר אריאל במהלך סיור של שדולת ארץ ישראל בכנסת, בראשות ח"כ יואב קיש ובצלאל סמוטריץ', בשיתוף מועצת יש"ע, ובהשתתפות חברי כנסת מסיעות הבית השונות, ובהם חברי הכנסת אמיר אוחנה, שרן השכל ונורית קורן מהליכוד, חברי הכנסת מוטי יוגב ושולי מועלם מהבית היהודי, וחברי הכנסת רועי פולקמן מכולנו ועודד פורר מישראל ביתנו.
 

לא בונים - לא מצביעים

הסיור החל בביקור בשטח E1 ובעיר מעלה אדומים, שם העביר ראש העיר מעלה אדומים, בני כשריאל, לחברי השדולה, סקירה על הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון ובירושלים וקרא לחברי הכנסת להפעיל את כוחם הפרלמנטרי לביטול ההקפאה. לדבריו, "לא בונים - לא מצביעים. לקואליציה הנוכחית יש כוח גדול מאוד שאתם יכולים לממש, אין לי ספק שאם אתם לא מצביעים מחר בבוקר, תתחיל בנייה, לא רק במעלה אדומים אלא בכל יהודה ושומרון", כך חתם את דבריו ראש העיר.
 

יו"ר שדולת ארץ ישראל, חברת הכנסת יואב קיש, תקף את פעילות האיחוד האירופי בשטח ואמר: "בסיור נוכחנו בפני בנייה בלתי חוקית בחסות ובעידוד האיחוד האירופי. יש את מדינות אירופה בצד אחד, המקיימות עם ישראל יחסים תקינים, ומהצד השני יש את האיחוד האירופי שפועל בצורה חד צדדית כנגד ישראל ותומך לעיני כל בבנייה שאינה כדין. את הבנייה הזאת יש להפסיק. את הריבונות הישראלית יש לחזק וראוי שהאיחוד האירופי לא ילבה את היצרים באזורנו".
 
יו"ר שדולת ארץ ישראל, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הוסיף: "מה שקורה כאן בלתי נסבל. יהודים לא בונים והפלסטינים בונים בהיקפים מטורפים. מימון של מדינות והכוונה של הרשות הפלסטינית עם אסטרטגיה ברורה, קובעים עובדות בשטח, משתלטים על המרחב ולמעשה מקימים כאן מדינה פלסטינית. הדבר הכי חמור הוא שאל מול המציאות הזו יש אפס אכיפה של מדינת ישראל, גם בצינורות הדיפלומטיים. מצב זה עומד לפתחם של ראש הממשלה ושר הביטחון לעשות את מה שצריך".
 

טרור בנייה

ח"כ מוטי יוגב הודיע כי בעקבות הסיור יקיים ביום רביעי הקרוב דיון פתוח בוועדת חוץ וביטחון על מנת לדון במציאות בשטח: "הבנייה הבלתי חוקית הפלסטינית במימון אירופי זה טרור בנייה שצריך לעצור".
 
ח"כ רועי פולקמן מסיעת כולנו מסר: "שדולת ארץ ישראל לא נוגעת לסקטור צר. זהו שיח הנוגע לכל האוכלוסייה ומחובתנו להיות חלק ממנו. השיח שצריך להתקיים הוא איפה אנחנו כן מחזקים את ההתיישבות".
 
ח"כ עודד פורר מסיעת ישראל ביתנו מסר: "מעלה אדומים היא הדוגמה הטובה ביותר לאזלת ידה ולרפיסותה של הממשלה שנמנעת מלבנות בגושים, ובו זמנית לא אוכפת בנייה פלסטינית בלתי חוקית באותם אזורים בדיוק".