יום שני ידוע כיום בו מתקיימות ישיבות הסיעה בכנסת, מה שנותן במה לראשי המפלגות להביע את דעתם על הדברים הקורים במדינה. בשבועות האחרונים מנצלים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז') הרצוג, את ההזדמנות לנגח אחד את השני. נתניהו עצמו ביקש להתייחס לטענות שהועלו כלפיו על הסתה, לאחר שאמש היה חשש כי השרפה במשרדי "בצלם" היתה הצתה. היום כבר התברר כי מדובר בקצר חשמלי. 

נתניהו פתח בהתייחסות למצב הבטחוני ואמר: "אנחנו נתונים במערכה בימים האחרונים, הרסנו בית של מחבל בירושלים, עצרנו 16 חוליות חמאס, חיסלנו את המחבל, הוצאנו כתבי אישום אחת שרצתה ארנה בירושלים , וגם ניסתה לעשות חוליה אחרת של חטיפה. אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות נגד הטרור, אנחנו מפעילים את כל האמצעים, במאבק בלתי פוסק נגד הטרור שמכוון כלפינו, אנחנו נחושים לנצח. מה עושה האופוזיציה בימים האלו? מעלים קמפיין פרסומי, נחושים לברבר. זה מה שהם עושים. יש אצלנו פעולה, אצלם ברברת, הם לא מתנהלים כפי שאני מצפה. אני יכול להגיד שהם לא מאכזבים אף אחד, תמיד הולכים להכפשה".

"אתמול היתה שרפה מצערת במשרדי בצלם. יריבנו מיהרו מיד לגנות, עוד בטרם כבו הלהבות ובטרם הגיעו חוקרי השרפה, בחרו חברי כנסת לסמן אותי, ואת המחנה הלאומי כאחראים ישירים להצתה. כך אמר מנכ"ל שלום עכשיו: 'זהו ניסיון פיגוע שלא עלה בחיי אדם, אחראים לו שרי הממשלה ובנימין נתניהו, ברון ההסתה, השנאה והאש'. איימן עודה עוד הוסיף כי 'המקור של האש שהוצתה היא הממשלה והעומד בראשה'. לפי הסימנים, זה היה קצר. יכול להיות שיאשימו אותי בקצר החשמלי של בצלם. כל השקרים הללו, לא יעצרו אותי ואותנו במאבק הנחוש בטרור, דרך המחנה הלאומי, ולהמשיך לבנות את הממשלה שלנו והחברה שלנו. 
 

הרצוג: "מר ביטחון לשעבר תוקע את המדינה"


מי שדיבר לפניו היה יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, שטוען כי המדינה איבדה לחלוטין את ההנהגה שלה: "מאז ה-13 בספטמבר ועד היום  נרצחו 27 ישראלים ונפצעו מאות. ביבי הוא "מר ביטחון" לשעבר - תוקע את המדינה ומפחד מהימין הקיצוני- לישראל מגיע ראש ממשלה שיחזיר את הביטחון והתקווה"
"מאז ה-13 בספטמבר ועד היום  נרצחו 27 ישראלים ונפצעו מאות ישראלים במאות פיגועי ירי, דקירה, דריסה ויידוי אבנים. זה לא גל טרור, זו אינתיפאדה שלישית ממנה אני מזהיר כבר חודשים. זו אזעקת השכמה לראש ממשלת האינתיפאדה השלישית, שמאז הבחירות לא התעורר מהשינה. ברחובות משתוללת אינתיפאדה שלישית ומר ביטחון לשעבר איבד שליטה.


"כל כמה שעות מתקבלת התראה. היום על מחבלת בדרך לפיגוע, בשבוע שעבר טרור יריות, כל יום כמעט טרור דקירה, פצועים ונרצחים כמעט מידי יום.
ביבי תוקע את המדינה. מפחד מהימין הקיצוני ומשאיר אותנו תקועים עם הפלסטינים.  אנחנו תקועים איתם במקום לנקוט יוזמה ולהיפרד מהם. ואנחנו גולשים למציאות שאנחנו בתוכם והם בתוכנו, אין הפרדה, אין ביטחון - והעם מרגיש בכך" 

הרצוג הזכיר סקר שקיימו ב"מחנה הציוני" בסוף השבוע האחרון  ואמר: "בסקר שקיימנו השבוע 85 אחוזים השיבו שלדעתם ביבי לא מסוגל להשתלט על גל הטרור. 87 אחוזים הודו שהם מרגישים שילדיהם לא בטוחים ו-84 אחוזים אומרים בפחד: איבדנו את תחושת הביטחון. הוא מאיים שהמצב לא ישתנה, שימשיך להיות גרוע - ולעם נמאס. העם מחפש דרך החוצה. אנחנו המחנה הציוני אנחנו היחידים שבאים עם תוכנית להפרדה בינינו לבינם. מר ביטחון לשעבר מאשים את כולם חוץ מלהביט במראה. כי אם מר ביטחון לשעבר יביט במראה הוא יראה אדם עייף, עצבני וחסר מיקוד.

"למר ביטחון לשעבר יש את כל הזמן שבעולם לפוליטיקה קטנה- יש לו זמן לכיסאות מוזיקליים בלתי פוסקים ובקצב מסחרר בממשלה הזמנית שלו ולתשובות הזויות על תאונות דרכים או השוואות לתפיסת בן לאדן,  או פריימריס נגד עצמו. ביבי, מר ביטחון לשעבר, אזרחי ישראל איבדו בך את האמון.
לישראל מגיע ביטחון. לישראל מגיע שינוי. מגיעה לה ראש ממשלה שיכול לחשב מסלול מחדש. שיודע להחזיר את הביטחון ואת התקווה".

ח"כ ציפי לבני התייחסה גם היא לדברי נתניהו וצייצה: "לא יודעת מי מאשים אותו בקצר, אבל הוא בטוח אחראי לקצר עם העולם".