יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין יצא היום (רביעי) במתקפה חריפה נוכח החלטת הרשות המוניציפאלית של טהרן לקיים תחרות בינלאומית ליצירת קריקטורות על השואה, עם מוטיב של הכחשה וגיחוך של השואה בחסותה.
 
אדלשטיין שלח הבוקר מכתב חריף למזכ"ל האו"ם באן קי מון ובו נאמר כי "מילים לא תוכלנה לתאר את גודל הסלידה והמחאה של מדינת ישראל ועם ישראל ואני משוכנע שגם מצד רבים וטובים בעולם, מול ההוכחות החוזרות ונשנות של איראן להמשיך במדיניות הכחשת השואה שלה גם תחת משטרו של רוחני". בהמשך המכתב דרש אדלשטיין ממזכ"ל האו"ם שיפעיל את סמכותו המוסרית  ויודיע בפומבי על גינויו וסלידתו ממדיניותה של איראן.

במקביל פנה הבוקר יו"ר הכנסת לכל חברי הכנסת בקריאה לפעילות מתואמת ברשתות החברתיות לרגל יום השואה הבינלאומי. בפנייתו כתב אדלשטיין לח"כים: "אנו עדים לצערנו לתופעות קשות, חוזרות ונשנות, של אנטישמיות גוברת ברחבי העולם" וביקש מהח"כים להירתם למהלך ניו-מדיה משותף, שיביע באופן נחרץ וללא הבדלי השקפה פוליטית סלידה מתופעות אלו, באמצעות פרסום תמונה מתקופת השואה ברשתות החברתיות, בליווי כיתוב שייפתח במלים "זיכרון השואה שלי" ותיאור קצר של משמעות יום זה עבורם.  


אדלשטיין הורה בנוסף לגורמים האחראיים בכנסת לקיים ביום השואה הבינ"ל שיצוין במשכן, תערוכה רחבה שבה תוצגנה תמונות וכרזות הנוגעות לזיכרון השואה. יו"ר הכנסת אמר כי "תם עידן "הפרוטוקולים של זקני ציון" וה"דר שטרימר". העם היהודי והנהגתו צריכים לצאת למתקפת נגד לביעור ילקוט הכזבים. אסור לנו להחריש נוכח אנטישמיות גואה והלכי רוח שטופי שנאה וארס כלפי העם היהודי. בעת הזו אנו משיבים מלחמה שערה בכל הכלים ההסברתיים, הדיפלומטיים והפרלמנטריים העומדים לרשותנו כדי להבהיר שלא נבליג ולא נשלים עם הסתה נבזית וגזענית".