חבר הכנסת צחי הנגבי, מוותיקי תנועת הליכוד, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל ורינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על ביטול הבחירות המקדימות למשרת יושב ראש תנועת הליכוד. בפתיחת הראיון אמרה מצליח שהליכוד היא "מפלגה של איש אחד שמסביבו קבוצה גדולה של צייתנים", והנגבי השיב: "בוקר אור בשם צייתני הליכוד. על רקע החלטת בית הדין שביטלה את הפריימריז בליכוד וחילופים בתוך הממשלה, אני אמור להתמנות בקרוב לשר, אפילו מוקדם מהצפוי".



משעל טען שנתניהו צפוי לעמוד בראש הליכוד עד שנת 2023, והנגבי ענה: "למה רק עד 2023? למה אתה מקצר תקופת כהונה של אדם שמביא לנו פעם אחר פעם ניצחון, שמצליח להוביל את המדינה בדרך שאף אחד אחר בליכוד או מחוצה לו לא היה מצליח להוביל?. נתניהו הוא לא מלאך, אבל הוא עדיף על כל אלטרנטיבה. אני יודע שאתה יודע את האמת, אבל אתה מחויב לאווירה שהיא נגד נתניהו. אז כל אחד צייתן למשהו שמשפיע עליו".



משעל התעניין היכן מרגיש הנגבי אווירת-אנטי לנתניהו, ונענה בציניות: "לא אין, כל התקשורת בעדו. אני רואה את האווירה, הערצה ואהבה למנהיג המדינה. אני רוצה להזכיר שנתניהו כבר הפסיד פעמיים בתוך הליכוד, לאריק שרון, כלומר אין פה מפלגה צייתנית. אז לצייר את הדברים כאילו יש פה איזה מסכת של עבדים נרצעים ודיקטטור זה קצת מבדח".



"למה צריך מנהיג אלטרנטיבי?", המשיך הנגבי. "במפלגת העבודה עורפים את ראשי המנהיגים פעם אחר פעם. אצלנו יש מנהיג, אנחנו מאמינים ביכולות שלו, הוא מוכיח את עצמו בזירה הבינלאומית", הגדיש הנגבי. "הוא הצליח לשכנע שהוא אוהב את נתניהו ומי אנחנו שנפריע לו", אמרה מצליח, והנגבי סיכם: "יפה. זו השורה שמאחדת את כולנו בקונצנזוס נצחי".



"להחזיר את שגריר ישראל משוודיה לארץ - אפשרי אבל לא רצוי"


על המצב בעזה אמר הנגבי, שמכהן כחבר ועדת החוץ וביטחון של הכנסת: "במשך שנה וארבעה חודשים האחרונים, מאז מבצע 'צוק איתן', זו התקופה הכי שקטה שהיתה מכיוון עזה מאז עליית החמאס לשלטון. יש שם ארגוני טרור סוררים שמנסים לירות 'טפטופים' מרגיזים ללא הצלחה גדולה. לפעמים הם מאתגרים אותנו על גדר הגבול כמו שקרה אתמול. חמאס ממשיך לחפור מנהרות. זה הנשק האסטרטגי היחיד שנשאר לו. 'צוק איתן' הוכיח שירי תלול מסלול לא אפקטיבי. הם ירו 4,500 רקטות והתוצאה היתה מינורית. נשאר להם ה'תלול מסלול' מתחת לאדמה".



לדבריו, ישראל משקיעה יחד עם הקונגרס האמריקני משאבים אדירים למצוא 'כיפת ברזל' תת-קרקעית. "זה מהלך אסטרטגי שלא נועד רק לעוד חצי שנה או שנה אלא לתת מענה למנהרות ההתקפיות. אני לא יכול לעדכן על קצב ההתקדמות אבל עובדים באופן אינטנסיבי כדי שנוכל לעשות 'וי' גם אל מול הבעיה הזו", הוסיף הנגבי.



על היחסים הדיפלומטיים המעורערים עם שוודיה אמר הנגבי: "להחזיר את שגריר ישראל משוודיה לארץ זה אפשרי אבל לא רצוי, זו עליית מדרגה חריפה מדי. בסך הכל מדובר על רטוריקה מקוממת ובלתי מוצדקת, שאני לא בטוח כמה תומכים יש לה בממשלה השוודית ובפרלמנט. התגובה שנבחרה במחאה על דבריה של שרת החוץ היא לנזוף בה באמצעות ההודעה לשגריר שוודיה בישראל. מעבר לזה זה מוגזם, היא הרי לא גרמה איזשהו נזק, רק ביזתה את עצמה".


ערך: אסף נבו