לרגל חגיגות היובל לכנסת ישראל במשכנה הנוכחי (ו-67 שנים להיווסדה), שוחחה היום (שני) רינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם חבר הכנסת הוותיק ביותר במשכן, עמיר פרץ מ"המחנה הציוני", שהודה שהוא עדיין חולם להיות ראש ממשלה, ועם חברת הכנסת הצעירה ביותר שרן השכל מ"הליכוד", שתיקנה את רינה מצליח באופן שבו הוגים את שמה.

"אני מתקרב ל-28 שנה של חברות בכנסת", אמר ח"כ פרץ, "ובלי שום ספק מעמדה של הכנסת הלך וירד עם השנים. כיום המצב מאוד קשה. האזרחים כבר לא כל כך מאמינים להבטחות של חברי הכנסת. היום יש בין חברי הכנסת תחרות רייטינג יותר מתחרות של עשייה. פעם לא היה מצב שנכנס לכנסת אם שהציבור לא מכיר, מבחן הכניסה היה מאוד קשה. היית צריך להיות מישהו שעשה משהו קודם. מצד שני היום יש לזה יתרון, כי נוצרה הזדמנות להרבה צעירים להוכיח את עצמם".


"המודלים שלי כחברת כנסת הם מיקי איתן יבדל"א ומנחם בגין ז"ל", אמרה ח"כ שרן השכל. "עבודת הכנסת היא הרבה יותר ממה שדמיינתי. אני חושבת שהציבור שינה את היחס כלפי תפקיד חברי הכנסת בדמוקרטיה. בעבר אזרחים רבים התפקדו למפלגות ולקחו חלק בעיצובן ובבחירת נציגיהם, היום רק 2% חברם במפלגות".

לסיום העניק ח"כ פרץ עצה לח"כ השכל: "לא להתייאש. הרבה פעמים אתה מרגיש שאתה עובד מאוד קשה והתוצרת נמוכה. צריך לחכות להזדמנויות. יש חוקים שקשה להעביר ויום אחד אתה מקבל תמורה מאוד גדולה. תתמקדי בנושא אחד או שניים, לא לנסות לעסוק בהכל. אם זה יביא תוצרת פרלמנטרית, היא תעמוד לזכותך".

ערך: אסף נבו