מאמר המערכת של הניו יורק טיימס במתקפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו:  העיתון החשוב פירסם היום (שבת) מאמר נוקב על הממשלה והעומד בראשה, על תגובתו לנאום שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו, בו האשים שפירו את ישראל בקיום סטנדרטים נפרדים לישראלים ולפלסטינים בגדה המערבית. במאמר המערכת מואשם נתניהו ב"נזיפות לא הוגנות", ומביע ספק לגבי המחויבות של ישראל לפתרון שתי המדינות. 

במאמר המערכת נכתב כי השגריר שפירו, העלה שאלות כנות לגביי כוונות ישראל ולמחוייבות שלה לפתרון שתי המדינות. עוד מציינים את המאבק של ישראל להגן על עצמה, את רצח דפנה מאיר ז"ל ואת דקירתה של אישה הרה ביום שבו נאם שפירו, אבל המאמר מסיים את ההתייחסות לכך באמירה ש"גם פלסטינים נופלים קורבן להתקפות ולמעשי ונדליזם של קיצונים יהודים", ומזכיר את רצח משפחת דוואבשה בפיגוע ההצתה היהודי בכפר דומא.
 
"ההתקפה על שפירו, תומך נלהב של ישראל, הייתה אישית ובלתי הוגנת באופן יוצא דופן", נכתב במאמר. "הוא זיהה נכון בעיה חמורה", כותבים שם, ומסבירים שמאז 1967 קיימת בגדה המערבית מערכת משפטית שונה לישראלים ולפלסטינים – הפלסטינים נשפטים בבתי דין צבאיים "וכמעט תמיד מורשעים", ואילו מתנחלים נשפטים בבתי משפט אזרחיים עם זכויות רבות יותר והגנה טובה יותר.

עוד נכתב כי ישראל פועלת מהר לקבוע בשטח עובדות שימנעו הקמת מדינה פלסטינית, במאמר מצוין גם כי גורמים ישראלים בכירים לשעבר מביעים דאגה מהכיוון שאליו הולכת מדינת ישראל: "הממשלה מדכאת את פעילותם של ארגונים ישראליים הפועלים למען זכויות הפלסטינים ומתנגדים לכיבוש ולהתנחלויות". שרת המשפטים, איילת שקד, מואשמת במאמר המערכת בניסיון להפחיד את מבקרי הממשלה. 
בעיתון מציינים כי אובמה לא צפוי לפעול בנושא הפלסטיני עד סוף כהונתו: "באופן טראגי, ייתכן שכבר מאוחר מדי עבור הנוסחה שיש לה הסיכוי הגדול ביותר להביא לשלום בר-קיימא: שתי מדינות עצמאיות, זו לצד זו".