יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן (ליכוד) לא ציפה שהביקורת על הצעת החוק שלו נגד אפליקציית בליינדספוט תגיע אליו הביתה. בתו של חבר הכנסת קיבלה היום (שני) הודעה שנשלחה באמצעות אפליקציית המסרים האנונימיים, בה נכתב: "חמודה, תגידי לאבא שלך שיתעסק בדברים אחרים". 



בתגובה אמר ח"כ ביטן: "אני רואה את ההודעה הזו בחומרה. זו ההוכחה שכל אחד יכול לכתוב מה שהוא רוצה בלי לתת על זה את הדין. האיומים לא ירתיעו אותי אני מאמין ביתר שאת שהאפליקציה הזו ודומיו מסוכנים".



ההודעה בבליינדספוט לבתו של ל"כ דוד ביטן. צילום מסך
ההודעה בבליינדספוט לבתו של ל"כ דוד ביטן. צילום מסך



הבוקר הניח ביטן על שולחן הכנסת את הצעת "חוק הבליינדספוט", המאפשר למדינה להפסיק פעילותה של פלטפורמה של מסרים אנונימיים או כאלה שיש בהם להטעות זהות אדם במקרה של פגיעה באדם או בגוף. 


על פי הצעת החוק מפעיל אפליקציה כזו יחוייב לחשוף פרטיו של פוגע ואם לא יעשה כן ייחשב הוא כאילו בצע את הפגיעה. במצב כזה החוק מתיר הטלת קנסות של עד מליון שקלים ללא הוכחת נזק ואפשרות למדינה למנוע פעילותה של האפליקציה בארץ. כמו כן, החוק קובע קנס של עד מאה אלף שקלים שיוטל על שולח המסר ללא צורך בהוכחת נזק.
דוד ביטן אמר כי "צריך להגביל בחקיקה אפליקציות שיכולות להסלים את המסרים המועברים. הנורמה שהשתרשה היא פסולה והיא פוגעת באוכלוסיות רבות ובעיקר בילדים ובני נוער. מדי שנה ילדים פוגעים בעצמם בגלל שיימינג, לא קשה לנחש למי אפליקציות אנונימיות יכולות להוות גן עדן. אם אצליח למנוע מקרה אחד של ילד או ילדה שלא ישימו קץ לחייהם כתוצאה משימוש באפליקציות כאלה החוק עשה את שלו".